Springen naar inhoud

Liefde Via Internet?

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
Er zijn 4 reacties in dit onderwerp

#1 LaZzaNoVa

LaZzaNoVa
  • Leden
  • 714 berichten

Geplaatst op 01 mei 2004 - 08:27

Je neemt nog een slokje van je drank, en besluit toch naar haar toe te gaan.
"Zal ik nu wel naar haar toegaan? Wat nou als ik afgewezen wordt?
Pfff... Komop kerel, je moet niet zo onzeker zijn... Ga gewoon naar haar toe en zeg wat." Net wanneer je haar wilt aanspreken, laat je per ongeluk klungelig je cola over haar heen vallen. Tjah, niet de beste manier om een gesprek mee te openen maar goed.
Gelukkig heb je dat probleem niet als je iemand over internet ontmoet.
Maar is het wel mogelijk om verliefd te worden op iemand die je via internet hebt ontmoet? Is het wel mogelijk dat je een succesvolle relatie kan opbouwen met iemand die je via een chatbox hebt ontmoet?
Waarom niet? Een chatbox is immers toch ook een plaats om iemand te ontmoeten, evenals een cafe of een disco?
Toch hoor je heel vaak verhalen zoals: "Liefde via internet is voor wanhopigen."
"Ik kan toch wel iemand uit mijn omgeving krijgen, zo zielig ben ik niet."
Tjah... Een kortzichtige gedachte vind ik dat.
Tuurlijk met de verhalen die ik vaak hoor over de ontmoetingen via het internet kan ik me wel voorstellen dat men zo een negatieve vooroordeel gaat krijgen.
Maar is het ook niet zo dat er talloze mislukte relaties zijn, met mensen die elkaar via Real Life hebben ontmoet?
Studenten onder elkaar, kunnen wel goed met hun ratio denken.
Laten we eens beredeneren of liefde via internet wel of niet kan.
Communicatie is het belangrijkste onderdeel van een relatie. Dat is mijn eigen mening. Communiceren via internet, is communiceren met een handicap.
Je ziet diegene tegenover je niet, je hoort diegene niet, je ruikt en voelt haar niet.
Communicatie gaat dus zeer moeilijk, want je hebt een handicap.
Maar het is niet onmogelijk om goed te kunnen communiceren. Zolang men de handicap onder het ogen ziet, en er goed mee weet om te gaan.
Een succesvolle relatie zal wel die handicappen moeten wegwerken. Dus op een gegeven moment moet de relatie wel over gaan naar Real Life.
Tjah, dan zou er op dat moment wel de communicatie in Real Life tegen kunnen vallen. Ondanks zulke handicappen, is het toch niet onmogelijk om liefde via het internet te kunnen vinden... Het is wel een moeilijke relatie... maar ware liefde vinden is toch al moeilijk zat...

Wat is jullie opinie?
De geest is zijn eigen plaats, en in zichzelf
kan hij van de Hel een Hemel, van de Hemel een Hel maken.

#2 SaLaTa

SaLaTa
  • Leden
  • 5251 berichten

Geplaatst op 01 mei 2004 - 11:38

volgens mij bestaat deze topic al.
Yanabilir saltanatlar, olsun yeniden yapariz....!

#3 sevdaa

sevdaa
  • Leden
  • 53 berichten

Geplaatst op 01 mei 2004 - 12:00

Net ile tanismak...sonrada duygusal alisveriste bulunmak..Neden olmasin, bence bu sayede insanlar reelden daha cok birbirini tanima firsati elde ederler.. yuzyuze oldugun zaman dogal davranmakta zorlanir insanlar ama nette genelde olduklari gibidirler..
Artik oyle bi zamandayizki, acaba nete giripte chat yapmiyan varmidir sorusu anlamsiz hal almaya basladi.. komsu kizi yada oglu hepsi chat yapiyor artik. yani  bana gore nete giren insanlar ne cirkin ne kendilerine guveni olmiyan insanlar olarak nitelendirlemez..
cevremizde insanlar bu sayede tanisip evleniyorlar ve cokta mutlu oluyorlar ha olmiyanlarmi var, komsu kizi ile yada akrabasi ile evlenenlerde mutlu olamiyor..
Netten tanistin diye oglunu O kizdan ayirip "sana baska bir kiz buldum"diyen anne sonunda kiz bakmaya gittikleri gun bi bakiyorki oglan meger chat ile tanistiklari kizi istemeye gitmisler boyle guzel ve komik hadiseler de yasaniyor...

onemli olan sevgi ve anlasabilmek
boyle bir hayat temennimlee...

#4 Crescent&Star

Crescent&Star

keep on rockin'

• Leden
  • 1582 berichten

Geplaatst op 01 mei 2004 - 12:58

Hoe wanhopig kun je zijn..... :dom:

#5 LaZzaNoVa

LaZzaNoVa
  • Leden
  • 714 berichten

Geplaatst op 02 mei 2004 - 10:38

Crescent&Star, op 1 May 2004, 12:58, zei:

Hoe wanhopig kun je zijn..... :dom:
Als jij zo slim bent, kun je je eigen mening dan ook beargumenteren?

Veranderd door LaZzaNoVa, 02 mei 2004 - 10:39

De geest is zijn eigen plaats, en in zichzelf
kan hij van de Hel een Hemel, van de Hemel een Hel maken.