Springen naar inhoud


- - - - -

GELENEKSEL RAMAZAN TARTIŞMALARI


  • Please log in to reply
Er zijn 35 reacties in dit onderwerp

#16 KaraYILAN

KaraYILAN

    La fetâ illâ Ali La seyfe illa Zulfikâr

  • Leden
  • 6451 berichten
  • Geslacht:Onbekend :)
  • Interests:öLüm ve ötesi...
  • Opleiding/Beroep: Çoban...

Geplaatst op 06 juli 2012 - 18:00

su sicak havalarda bu ne edebiyat law...

...

sanki herkes kendisince hakli...
KaraYILAN der ki harbe oturak...
Nerde düşman görsek orda bitirek...
Kilis yollarından kelle getirek...
Vurun gardaşlar namus günüdür...          

                                                                                                                       ya ali ya zülfiqar...

Geplaatste afbeelding


#17 BERK

BERK

    fe eyne tezhebu

  • V.i.p.
  • 1650 berichten
  • Geslacht:Man
  • Interests:...

Geplaatst op 06 juli 2012 - 20:25

Bericht bekijkenAttar, op 04 juli 2012 - 22:48 , zei:

.... Kurani Kerimi ele alir ama aradigini bulamasa Hadislere bakar. Bu kadar sahtekarlik olamas!!!  Bin dort yuz yil icma edilmis konulara aykiri gelmek akil isi degil.

Hem akla müracaat etmeyi eleştirip hem akıl karı değildir demen tuhaf olmuş ama zaten usul de bu değil midir? Kuran'da yeri olan bir mevzu için hadise müracaat edilir mi? Edilse de sadece uygulamasını Peygamber nasıl yapmış diye bakılıp, örnek almak için değil midir? Peki aynı konu ile ilgili birbirine çok zıt hadisler piyasada dolaşıyor. Bu kadar uydurulmuş hadis arasında, biz bu hadisleri Kuran'la kıyaslamak ve uygun olanları almak, çelişenleri red etmek zorunda değil miyiz? Ebu Hanife'nin yanına gelmişler ve demişler ki bir mümin bir kâfiri öldürdü ve falanca falancanın rivayetine göre peygamberimiz bir mümin bir kâfiri öldürdüyse kısasa kısas olmaz demiş. Ebu Hanife bunun üzerine enne'n-nefse bi'n-nefs" (Cana karşılık can) âyeti dururken ben böyle bir hadisin doğruluğunu kabul etmem demiş. Yani Kuran’la çelişen hadisleri red etmek bu çağın yöntemi değildir. Çok önceden süregelen bir usuldür.

Hem benim söylediğim görüş bu çağa ait bir görüş de değildir. Bu düşünce bizzat Mustafa İslamoğlu’nun kendi kafasından uydurduğu bir görüş de değildir. Bu düşünceyi yüzyıllar önce bir çok müdakkik ve muhaddis âlimler tartışmış ve söylemişlerdir. Meselenin aslına ve belirtilen yorumun dindeki yeri nedir ona bakın, kimin neyi söylediğine değil.

Bericht bekijkenLale-Zar, op 05 juli 2012 - 00:41 , zei:

Hadisten alinan delil ile hayizli namaz kilinmaz denilmistir yazilmistir.

Hz. Aise soyle anlatiyor
"Biz Rasulullah sav devrinde adet goruyorduk namazi kaza etmekle emrolunmadigimiz halde, tutamadigimiz orucu kaza etmekle emrolunuyorduk"

Buhari ve Tirmizi kaynakli


Mevzumuz hayızlı namaz kılma mevzusu değil oruç tutma mevzudur ve orucun şartları namazın şartlarından farklıdır.  Şimdi senin verdiğin örnek aslında işin püf noktası. Zira sen Kuran’a dayandırmadan bir hadise dayandırarak hayızlıyken oruç tutulmaması gerektiğini söylüyorsun şimdi ben de sana hadise dayandırarak yine Hz. Aişe kaynaklı olarak hayızlıyken oruç tutulması gerektiğini söylüyorum. Hangimizin hadisi doğru? Bunu nerden bileceğiz. Bir konu hakkında hadisin biri, hayızlıyken oruç tut diğer tutma diyorsa ikisinden biri mutlaka uydurmadır. İşte bu durumda bize düşen de böyle birbiri ile çelişen hadisleri Kuran süzgecinden geçirip, Kuran ile çelişmeyeni kabul etmektir. Bak bir hadise göre bu konu ile ilgili şöyle deniyor;

Âdetli kadın namazdan sorumlu olmayınca onu kaza etmekten de sorumlu olamaz. Muâze dedi ki, Aişe’ye sordum, dedim ki:
“Neden adetli kadın oruç tutuyor da namaz kılmıyor?”
“Bizim başımıza bu olay (hayız) gelince orucu tutmamız emredilirdi ama namazı kılmamız emredilmezdi.
Yukarıdaki nakilde Hz. Aişe, bizzat peygamber efendimize istinaden orucu tutmamız emredilirdi diyor. Ee şimdi ne olacak hangi nakledilen hadis doğru olacak?

Tekrar söylüyorum oruç tutan kendini yeme, içme, cinsel ilişkide bulunma gibi durumlardan alı koyar. Buna sabreder ama hayız hali kişinin elinde olmadan kendisine verilen bir sıkıntıdır. Kişi istese de olmasın diyemez. Ama ilk yazılarda da dediğim gibi hayızlıyken oruç tutamıyorum, sıkıntı veriyor derse tutmama ruhsatı var ancak tutanların da orucunun kabul olmama durumu yoktur. Bu ne Kuran’la ne de hadisle çelişmeyen bir durumdur.

Bericht bekijkenüfürükçü, op 05 juli 2012 - 11:56 , zei:

Berk efendi,

Din akla ve mantiga yatmak zorunda degildir…. kendi sigindigin sozde alimlerin....... Yani gelip burada munafiklik suclamasinda bulunmadan  

Kadının biri, evine yorgun argın gelen kocasının yüzünü güldürmek için bir menkıbe anlatmak istemiş ve demiş ki “Bey, Hz. İsa’nın keçisi bir gün kaçmış…”
Bunu der demez adam demiş ki hanım o Hz. İsa değil, Hz. Musa idi, keçi değil koyun idi şimdi ben senin anlattığının hangi birini düzelteyim iyisi mi sen sus demiş.
Senin ki de o hesap hangi birini düzelteceğimi şaşırdım. Bu fikri ilk ve son ortaya atan kişi Mustafa İslamoğlu değil ve ben bunu ilk ondan duymadım. Tarihte birçok mudakkik ve muhaddis bundan bahsetmiştir buna dair kaynakları dileyen bulup, okur. Ayrıca ben akıl ve mantıktan asla bahsetmedim ve verdiğim örneklerin tamamı hadis-kuran eksenli buyruklardır. Ve ben asla münafık kelimesini kullanmadım, müşrik dedim. Ayrıca peygamberimizin ayı ikiye ayırma mucizesi yoktur. Bu tamamıyla uydurmadır zira Allah Ankebut süresi 50 ve 51. ayetinde bu durumu açıkça ifade etmiştir. (Ayrıca dileyen bu konu için, Rad süresi 7, En’am Süresi 35,  İsra süresi 59, 90-93,  gibi bir çok süreye müracaat edebilirler)

Görüldüğü üzere yazdıklarının arasında hangi yanlıştan bahsedeceğimi şaşırdığım için dediklerini dikkate alamayacağım, hakkını helal et ve sen eğlenmene devam et.

Bericht bekijkenela, op 05 juli 2012 - 12:41 , zei:

yuzyillardir bütün kadinlar bos yere mi orucunu yedi yani yapmayin.

Tekrar ediyorum adetli kadın hasta olduğuna kanaat getirip, güç yetiremeyeceğine inanırsa oruç yeme ruhsatına sahiptir ama tutan kişinin de orucu haktır. Bu yüzden orucunu yiyenlere niye yediniz demiyorum, tutanların orucunun sahih olduğunu söylüyorum. Ayrıca bir şeyin hakikat olduğuna yüzyıllardır süre gelen gelenek ve alışkanlıklar karar vermez. Sadece dini alanda değil her alanda nice doğru bilinen ve yüzyıllardır uygulanan yanlışlar var.

Sonuç itibari ile bu mevzuyu daha fazla uzatmayacağım. Amacım bu veya başka herhangi bir konu hakkında haklı olmak değil. Belki bu vesile ile biraz araştırmaya ve biraz da düşünmeye sevk edebildiysem ne mutlu bana. Bu bir tefrika meselesi değildir. Zira ben böyle düşündüğüm için ya da siz benden farklı düşündüğünüz için imani açıdan bir zaafa uğramıyorsunuz. Sonuç itibari ile bu okuduklarımdan elde ettiğim ve inandığım bir yorumdur. Ve bu yorumdan yola çıkarak sizler de araştırıp, okuyup, kalbiniz mutmain olursa beni onaylar yoksa da bildiğinizi yapmaya devam edersiniz. Uzatmanın anlamı yok benim açımdan..

Veranderd door BERK, 06 juli 2012 - 20:38

Harekete bile geçiremeyen imanın, sırattan geçirmesine imkan var mı?
we need a little movement!

#18 KaraYILAN

KaraYILAN

    La fetâ illâ Ali La seyfe illa Zulfikâr

  • Leden
  • 6451 berichten
  • Geslacht:Onbekend :)
  • Interests:öLüm ve ötesi...
  • Opleiding/Beroep: Çoban...

Geplaatst op 06 juli 2012 - 20:56

surda 4 mezhep imamlari tartissaydi  acep onlara ne denilecekti...
hangisi seytana uymakla itham edilecekti...
hangisi dini yozlastirmakla suclanacakti...

hani onlarda ayni konular uzerine farkli yorumlar getirirlerde...
KaraYILAN der ki harbe oturak...
Nerde düşman görsek orda bitirek...
Kilis yollarından kelle getirek...
Vurun gardaşlar namus günüdür...          

                                                                                                                       ya ali ya zülfiqar...

Geplaatste afbeelding


#19 BERK

BERK

    fe eyne tezhebu

  • V.i.p.
  • 1650 berichten
  • Geslacht:Man
  • Interests:...

Geplaatst op 06 juli 2012 - 20:59

...

Veranderd door BERK, 06 juli 2012 - 21:03

Harekete bile geçiremeyen imanın, sırattan geçirmesine imkan var mı?
we need a little movement!

#20 tarihci

tarihci
  • Leden
  • 728 berichten

Geplaatst op 06 juli 2012 - 21:07

s.a. berk

paylasim icin tsk kurban, lakin birde benim gorusumu dinle istersen. Bu konu hakkinda pek derin bilgiye sahip degilim, acik konusuyum. Dedigin gibi, hadislerde cok karisikliklar var. Ne yazikki zaman icerisinde bu guzelim hadislere cok zulum ettiler. emeviler, abbasiler, saltanatlar ve bugun bile bircok musluman devletler kamoyunu istedigi sekilde yonetmek icin hadis uyduruyor ve bunu ilim adamlari/imamlarnan yayiyor ne yazikki.

Kurban cok tehlikeli bir mevzu. Anliyorum, okuyorsun, dusunuyorsun, bunlar guzel seyler. lakin, bircok insanin ziyaret ettigi bu sitede boyle agir bir konuyu paylasmak cok riskli bir is. Niyetin kotu degil, ama herkes boyle agir bir konu hakkinda bir fikir cikaracak kadar gelismis degil. iddalisin, dikkatli olmakta faydada vardir. maglum, melun belirli bir noktadan sonra sagdan vurur. Mevki makamdaki muslumani sola kaydiramassa, artik sagdan gunaha sokabilir. Boyle agir mevzulari paylasmadan cok dikkatli olmak lazimdir. allah muhafaza, iylik yapiyim derken dunyanin gunahina girebilirsin.

Simdi gelelim bu cenabet ve adet konusuna. oruc sirf allah icin yaptigimiz bir ibadettir. Onun oyle bir ozelligi var. allah cok sevdigi bir ibadettir ayni zamanda. Cunku insanoglu oruc tutarkan nefsini resmen cigniyor. Icmiyor, yemiyor, cinsel bir yaklasim gostermiyor. Hele sicak gunlerde calisirken bile oruc tutman gerekiyor. Bu kolay bir is degildir, ve nefis denilen olay bu anda eziliyor. Allahin boyle sevdigi bir ibadeti oyle bir halde tutmak ne denli dogru olabilir. Cunku senin soyledigin ayni bakara suresinde allah temiz olanlari sever diyor yanilmiyorsam. 2 ayet olsa gerek. Allahin cok sevdigi bir ibadeti adet halinde veya cenabet halinde islemek bir nevi saygisizlik olmazmi ona karsi? Ibadet kendince bir sayginligi vardir, bunun sayginligini yetirmezmi?
Hani sen isten gelmissin ve ustun basin kirli. hamballik yaptin mesela veya tamircisin. Evdede misafir bekliyor, sen misafir karsisina banyo yapmadan cikarmisin? Ki dusun, burda soz konusu olan yaratik degil, yaratan yuce allah.

Tabi kadinlar adet olduklarinda fiziksel ve ruhsal anlamda baya eziyet gorurler. Buna rahatca hastayim diyebilirler. Kadin olmadigimiz icin bunun nasil bir rahatsizlik oldugunu anliyamayiz. Allah hasta oldugun halde kendine eziyetmeni istemez. Cunku sana verilen bedene isledigin yanlislarinda hesabini vereceksin. O beden bile bize verilen birer emanet. Emanete zulum edemeyiz.

Son olarak sunuda soyleyim, maglum genc ve bilinciz erkek arkadaslar vardir aramizda. sabah uyku esnasindaki bir bosalma orucu bozmaz, gusul abdestini cabuk almak onemlidir.

vesselam

#21 Attar

Attar
  • Leden
  • 9928 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Hayal diyari
  • Opleiding/Beroep: Karalayan el

Geplaatst op 06 juli 2012 - 21:31

Bericht bekijkenBERK, op 06 juli 2012 - 20:25 , zei:

Hem akla müracaat etmeyi eleştirip hem akıl karı değildir demen tuhaf olmuş ama zaten usul de bu değil midir? Kuran'da yeri olan bir mevzu için hadise müracaat edilir mi? Edilse de sadece uygulamasını Peygamber nasıl yapmış diye bakılıp, örnek almak için değil midir? Peki aynı konu ile ilgili birbirine çok zıt hadisler piyasada dolaşıyor. Bu kadar uydurulmuş hadis arasında, biz bu hadisleri Kuran'la kıyaslamak ve uygun olanları almak, çelişenleri red etmek zorunda değil miyiz? Ebu Hanife'nin yanına gelmişler ve demişler ki bir mümin bir kâfiri öldürdü ve falanca falancanın rivayetine göre peygamberimiz bir mümin bir kâfiri öldürdüyse kısasa kısas olmaz demiş. Ebu Hanife bunun üzerine enne'n-nefse bi'n-nefs" (Cana karşılık can) âyeti dururken ben böyle bir hadisin doğruluğunu kabul etmem demiş. Yani Kuran’la çelişen hadisleri red etmek bu çağın yöntemi değildir. Çok önceden süregelen bir usuldür.

Hem benim söylediğim görüş bu çağa ait bir görüş de değildir. Bu düşünce bizzat Mustafa İslamoğlu’nun kendi kafasından uydurduğu bir görüş de değildir. Bu düşünceyi yüzyıllar önce bir çok müdakkik ve muhaddis âlimler tartışmış ve söylemişlerdir. Meselenin aslına ve belirtilen yorumun dindeki yeri nedir ona bakın, kimin neyi söylediğine değil.



Mevzumuz hayızlı namaz kılma mevzusu değil oruç tutma mevzudur ve orucun şartları namazın şartlarından farklıdır.  Şimdi senin verdiğin örnek aslında işin püf noktası. Zira sen Kuran’a dayandırmadan bir hadise dayandırarak hayızlıyken oruç tutulmaması gerektiğini söylüyorsun şimdi ben de sana hadise dayandırarak yine Hz. Aişe kaynaklı olarak hayızlıyken oruç tutulması gerektiğini söylüyorum. Hangimizin hadisi doğru? Bunu nerden bileceğiz. Bir konu hakkında hadisin biri, hayızlıyken oruç tut diğer tutma diyorsa ikisinden biri mutlaka uydurmadır. İşte bu durumda bize düşen de böyle birbiri ile çelişen hadisleri Kuran süzgecinden geçirip, Kuran ile çelişmeyeni kabul etmektir. Bak bir hadise göre bu konu ile ilgili şöyle deniyor;

Âdetli kadın namazdan sorumlu olmayınca onu kaza etmekten de sorumlu olamaz. Muâze dedi ki, Aişe’ye sordum, dedim ki:
“Neden adetli kadın oruç tutuyor da namaz kılmıyor?”
“Bizim başımıza bu olay (hayız) gelince orucu tutmamız emredilirdi ama namazı kılmamız emredilmezdi.
Yukarıdaki nakilde Hz. Aişe, bizzat peygamber efendimize istinaden orucu tutmamız emredilirdi diyor. Ee şimdi ne olacak hangi nakledilen hadis doğru olacak?

Tekrar söylüyorum oruç tutan kendini yeme, içme, cinsel ilişkide bulunma gibi durumlardan alı koyar. Buna sabreder ama hayız hali kişinin elinde olmadan kendisine verilen bir sıkıntıdır. Kişi istese de olmasın diyemez. Ama ilk yazılarda da dediğim gibi hayızlıyken oruç tutamıyorum, sıkıntı veriyor derse tutmama ruhsatı var ancak tutanların da orucunun kabul olmama durumu yoktur. Bu ne Kuran’la ne de hadisle çelişmeyen bir durumdur.



Usul dedigin Fikih ve hadisi gibi bircok ilim ele alir. Cikip Usul Hadisi cimbizlayip mantigina uydurup bak iste usul diyemesin. Ne akil ama o oyle? Hayiz meselesi hakkinda daha cok hadis var, s1k1nt1 yok bizmi tarafimizda! hicbiri celiskili de degil senin dedigin gibi.

Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: “Kadın ay hali olduğu vakit namaz kılmayı ve oruç tutmayı bırakmıyor mu?” [Buhari(304); Müslim(219)]


Hamne binti Cahş, Hz. Peygamber(sas)’ e, kendisinden çok fazla kan geldiğini ve bu durumun kendisini namaz ve oruçtan alıkoyduğunu söyleyince Rasûlullah(sas) ona: “Allah’ın bilgisine uygun olarak (her ay) altı ya da yedi gün hayız kabul et, sonra da temizlendiğine (âdet gününün bittiğine) kanaatin geldiğinde gusül al ve (ayda) yirmi üç ya da yirmi dört gece-gündüz namazı kıl,orucu tut!” buyurmuşlardır. [Tirmizi, Tahare, 95/128; Ebû Dâvûd, Tahara: 109; İbn Mâce, Tahara: 117]



Hadislerin uydurulmus yada celiskili olduguna sen nasil kanaata vardin?


Yarim doktor candan yarim imam imandan eder! Usul Ilimleri Islami kaplar ve senin gibi tepmez!
Dama cikma iz olur

emmoğlu

#22 üfürükçü

üfürükçü

    Ismail abi

  • Leden
  • 5822 berichten
  • Geslacht:Man
  • Opleiding/Beroep: malumatfuruşluk

Geplaatst op 09 juli 2012 - 23:02

polemige girmek istemiyorum, musrik dedin munafiktan daha agir bir suclama degilmidir? O kadar kolaymidir birine musriksin diyebilmek?

Hacim, ayin yarilmasina uydurma demissin, Sadi Taftazani gibi alimleri geride birakabilen bir dahiyle ayni zamanda yasamak hatta karsisinda ukala ukala dalga gecmekten uzuntu duymaktayim, pirim. Benim ogrendigime ve iman ettigime gore bu olay yasanmis ve fakat musrikler sihir ve buyu demislerdir. Siz uydurma diyen Allame hazretleri Kamer ayetinin ilk iki ayetini nasil tefsir ediyorsunuz bunu merak ettim dogrusu. Delillendirdiginiz ayetlerin bu olayin olmadigina ispat midir?

Veranderd door üfürükçü, 09 juli 2012 - 23:03

Gemiler batar mı ki ?

#23 Attar

Attar
  • Leden
  • 9928 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Hayal diyari
  • Opleiding/Beroep: Karalayan el

Geplaatst op 19 juli 2012 - 23:41

Ilk Ramazan gunune girdik. Herkese Hayirlara vesile olur insallah....
Dama cikma iz olur

emmoğlu

#24 uzman

uzman
  • Leden
  • 1448 berichten
  • Geslacht:Man

Geplaatst op 20 juli 2012 - 00:58

Cumle musluman alemine, hayir bereket merhamet ve devam eden ibadet nasib olmasi digeliyle, Hayirli Ramazanlar...

#25 Libanonkeu

Libanonkeu
  • Leden
  • 1037 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Hol(y)land
  • Interests:I slap women and love them equally, marry 4 of them legally. How the F*ck can i be a jerk, i'm converted.
  • Opleiding/Beroep: 5% N.O.I.

Geplaatst op 26 juli 2012 - 09:15

Mooie onderwerp wat mij doet denken aan het boek van Freud; 'Das unbehagen in der Koeltoer'.
Next week there can't be any crisis. My schedule is already full. H.K.

#26 Leopold

Leopold
  • Leden
  • 39 berichten
  • Geslacht:Onbekend :)
  • Locatie:Tussen hemel en mars in
  • Interests:slapen,werken en nog meer slapen
  • Opleiding/Beroep: lbo net niet af kunnen maken

Geplaatst op 13 oktober 2012 - 19:14

Misschien kunnen we hier op google maps plekken aangeven waar schapen onbeveiligd staan..

#27 BERK

BERK

    fe eyne tezhebu

  • V.i.p.
  • 1650 berichten
  • Geslacht:Man
  • Interests:...

Geplaatst op 15 juli 2013 - 14:04

Ramazan ayinda orucluyken yemek yersek orucumuz bozulur mu? Bir de iftar acmak icin top sesini mi bekliyecegiz yoksa müezzinin ezan okumasi yeterli olur mu? Tesekkürler subhaneke dinimiz amin :)
Harekete bile geçiremeyen imanın, sırattan geçirmesine imkan var mı?
we need a little movement!

#28 KaraYILAN

KaraYILAN

    La fetâ illâ Ali La seyfe illa Zulfikâr

  • Leden
  • 6451 berichten
  • Geslacht:Onbekend :)
  • Interests:öLüm ve ötesi...
  • Opleiding/Beroep: Çoban...

Geplaatst op 15 juli 2013 - 20:50

ramazanda orucluyken iftartan sonra yemek yenilirse ins-allah'u azim-i ushan, orucumuz bozulmaz mubarek ihvan...
iftar acmak icin ne topa ne tufeke nedeji muezzine ihtiyacin var... gunesi gormuyorsan hemen iftarini eda edebilirsin insh-allah...
KaraYILAN der ki harbe oturak...
Nerde düşman görsek orda bitirek...
Kilis yollarından kelle getirek...
Vurun gardaşlar namus günüdür...          

                                                                                                                       ya ali ya zülfiqar...

Geplaatste afbeelding


#29 BERK

BERK

    fe eyne tezhebu

  • V.i.p.
  • 1650 berichten
  • Geslacht:Man
  • Interests:...

Geplaatst op 15 juli 2013 - 21:15

Bericht bekijkenKaraYILAN, op 15 juli 2013 - 20:50 , zei:

ramazanda orucluyken iftartan sonra yemek yenilirse ins-allah'u azim-i ushan, orucumuz bozulmaz mubarek ihvan...
iftar acmak icin ne topa ne tufeke nedeji muezzine ihtiyacin var... gunesi gormuyorsan hemen iftarini eda edebilirsin insh-allah...

Sen benden de manyaag bisey ciktin insaallah :))
Harekete bile geçiremeyen imanın, sırattan geçirmesine imkan var mı?
we need a little movement!

#30 asudece

asudece

    can çıkar özlem çıkmazmış

  • Super Moderator
  • 12892 berichten
  • Geslacht:Onbekend :)
  • Interests:Din, kültür, tarih, Osmanli, farsca, edebiyat, ailem...
  • Functie: docente economie

Geplaatst op 20 juli 2013 - 00:21

Imsaki da beklemeye gerek yok. Ne zaman uyanirsaniz ozaman yeyin. Perdeler acilmadigi muddetce aydinlik iceri sizmadigi muddetce sorun yok. Zaten biri 02:00 derken digeri 04:00 diyor.



Hij die anderen controleert kan machtig zijn, maar hij die zichzelf kan controleren is machtiger.




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users