Springen naar inhoud

'Vrijgeven namen overvallers gerechtvaardigd'

juwelier overval den haag

• Please log in to reply
Er zijn 2 reacties in dit onderwerp

#1 Yuksel

Yuksel
  • Admin
  • 11085 berichten
  • Geslacht:Man
  • Opleiding/Beroep: ICT Consultant

Geplaatst op 04 mei 2012 - 10:22

DEN HAAG - Burgemeester Van Aartsen van Den Haag vindt het gerechtvaardigd dat de politie de namen en foto's heeft vrijgegeven van de twee verdachten van de fatale overval op een juwelier in Den Haag.

Geplaatste afbeelding
Politie pakt verdachte overval Haagse juwelier op

Hij staat volledig achter de aanpak die politie en justitie hebben gekozen om de vermoedelijke daders te pakken te krijgen.

Van Aartsen zei dat donderdag in het NOS Radio 1 Journaal. Critici wijzen erop dat verdachten ook recht op privacy hebben en dat het vrijgeven van hun identiteit zou kunnen leiden tot strafvermindering.

''Dat moet later maar blijken in de zaak. Deze discussie is voer voor juristen; die moeten het daar maar over hebben'', aldus Van Aartsen.

Rol

Volgens hem heeft iedereen z'n rol. ''Dat juristen en advocaten opkomen voor verdachten, begrijp ik. Maar mijn rol als burgemeester van de stad is een heel andere.

De onrust, de gevoelens van onzekerheid nemen door deze vreselijke daad zo toe in de stad, dat het denk ik gerechtvaardigd is dat je op deze wijze opspoort.'' De aanpak moet potentiële overvallers in het land ook waarschuwen dat hun daden nooit straffeloos blijven, aldus Van Aartsen.

Laffe moordenaars

Hij is blij dat ''de twee laffe moordenaars'' zijn opgepakt. De eerste verdachte werd in de nacht van dinsdag op woensdag op straat in Den Haag gearresteerd. De tweede meldde zich woensdag bij de Nederlandse ambassade in de Georgische hoofdstad Tbilisi, waarna hij werd aangehouden.

Het is volgens het OM nog niet duidelijk wanneer Sandro G. vanuit Georgië naar Nederland wordt overgebracht.

Zijn medeverdachte Ziya B. wordt vrijdag voorgeleid aan de onderzoeksrechter, die moet beslissen of justitie hem nog 14 dagen mag vasthouden. Of B. een bekentenis heeft afgelegd, zegt het OM niet. De verdachte zit in zogeheten beperkingen, wat betekent dat hij geen contact mag hebben met de buitenwereld, en het OM en zijn advocaat niets over de zaak mogen zeggen. Beide verdachten zijn 19 jaar.

Uitvaart

De omgekomen juwelier, Ruud Stratmann, wordt vrijdagmiddag gecremeerd. Omroep West zendt de uitvaart rechtstreeks uit op televisie. Dat heeft de familie van het slachtoffer in goed overleg met de regionale zender besloten, aldus de omroep.

Bron: nu.nl

Geplaatste afbeelding

#2 Sem'

Sem'

You're exactly my brand of heroin

• Stelling v/d week
  • 8492 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Opleiding/Beroep: HBO-Rechten

Geplaatst op 04 mei 2012 - 10:45

Totaal gerechtvaardigd!!
"If you want something you've never had, then you've got to do something you've never done."

#3 ela

ela
  • V.i.p.
  • 6182 berichten
  • Geslacht:Vrouw

Geplaatst op 04 mei 2012 - 14:26

Absoluut gerechtvaardigd. Mag veel vaker gebeuren.

Ik heb me mateloos geirriteerd aan de ouders van de Turkse jongen. Blijf in Godsnaam gewoon stil. 'mijn zoon was een hele rustige jongen, had het nooit verwacht' durven te zeggen terwijl hij sinds zijn 14e met Bureau Jeugdzorg te maken heeft en al jaren een strafblad heeft? Jullie zoon heeft een man van zijn leven beroofd!
Istanbul döver seni.

Also tagged with juwelier, overval, den haag

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users