Springen naar inhoud

Psychologisch onderzoek

Psychologie Onderzoek Enquete Vragen Vragenlijst Turk Psycholoog Persoonlijkheid Normgroepen Lijst

• Please log in to reply
Geen reacties in dit onderwerp

#1 VVV

VVV
  • Leden
  • 4 berichten

Geplaatst op 31 maart 2012 - 12:26

Beste Turksestudent.nl-lid,

Ik zou je om een gunst willen vragen.

Via deze weg zou ik je namelijk vriendelijk willen verzoeken je medewerking te verlenen aan mijn wetenschappelijk onderzoek door een digitale vragenlijst voor mij in te vullen. Ik zou daar zeer mee geholpen zijn en ik zou het zeer waarderen. Als psycholoog doe ik momenteel wetenschappelijk onderzoek naar de betrouwbaarheid van de Nederlandse normen van een persoonlijkheidsvragenlijst (die wij psychologen vaak gebruiken; de MMPI-2) als deze vragenlijst door een Turkse inwoner van Nederland wordt ingevuld. Ik betwijfel namelijk of het betrouwbaar is om scores van Turkse respondenten zomaar te vergelijken met scores van de gemiddelde Nederlandse respondent en onderzoek of er geen aparte normgroep nodig is voor de Turkse respondent.

Voor dit onderzoek ben ik op zoek naar Turkse respondenten. In dit kader zou ik je willen vragen de vragenlijst die bij mijn onderzoek hoort in te vullen. Dat kan digitaal m.b.v. door mij toegestuurde login-gegevens. De respondenten die de vragenlijst tot op heden hebben ingevuld deden er gemiddeld een uur over. Van belang daarbij om te weten is dat het niet verplicht is alle vragen in één keer in te vullen. Mag wel, maar hoeft technisch gezien niet noodzakelijk. Je kunt je browser gaandeweg namelijk gerust afsluiten (gewoon wegklikken) en op een later moment opnieuw inloggen. Je gaat dan verder vanaf de pagina waarop je gebleven bent. Verder vind ik het van belang te benoemen dat het onderzoek geanonimiseerd is en ik in geen geval scores kan herleiden tot specifieke personen. Dit wordt overigens, wanneer je inlogt, ook nog eens nader toegelicht in een informatiebrief voor de deelnemers.

Ik hoop dat je bereid je medewerking aan mijn onderzoek te verlenen. Zou je, indien dat het geval is, dat in een korte reactie aan mij willen doorgeven? Van mij zal je dan de nodige inloggegevens verkrijgen om bij de vragenlijst te kunnen komen.

Hoe dan ook hartelijk dank alvast en met vriendelijke groet, V. Yildirim”.

Also tagged with Psychologie, Onderzoek, Enquete, Vragen, Vragenlijst, Turk, Psycholoog, Persoonlijkheid, Normgroepen, Lijst

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users