Springen naar inhoud

Turkse taal en cultuur combineren

Turkse taal en cultuur Turks combineren

• Please log in to reply
Geen reacties in dit onderwerp

#1 Tjaa

Tjaa
  • Leden
  • 1 berichten

Geplaatst op 17 januari 2012 - 13:46

Dag allemaal,

Ik zit op dit moment in mijn laatste jaar van VWO en ik moet keuzes maken voor volgend jaar. Ik ben van plan geneeskunde te doen en ik heb me ook al ingeschreven voor geneeskunde en nu moet ik  wachten op de lotingen, maar wat ik ook ontzettend leuk vind is de opleiding Turkse taal en cultuur in Leiden. Ik weet niet of er mensen zijn die deze opleiding volgen of gevolgd hebben. Ik heb wel via google een verouderde topic gevonden over deze opleiding:

http://forum.turkses...aal-en-cultuur/

Maar mijn vraag is eigenlijk of ik het ook kan combineren met geneeskunde? De Turkse taal beheers ik al goed en aangezien het ook mijn moedertaal is denk ik dat ik daar geen moeite mee krijg. Als eerst ga ik natuurlijk voor geneeskunde, maar ik vind de Turkse taal ontzettend belangrijk omdat ik ook in het Turks schrijf en hier iets mee wil doen. Ik weet al wel veel over de inhoud van de opleiding, maar ik vraag me meer af of het ook te combineren is. Ik ben niet de slimste in de klas en ik heb totaal niet de hoogste cijfers, dus ik denk eigenlijk dat geneeskunde al moeilijk zat zal worden, maar als ik het niet probeer krijg ik misschien spijt.

Verder zit ik ook nog op de kunstacademie en wil hier eigenlijk ook niet mee stoppen. Ik kan wel een jaartje stoppen en op een andere kunstacademie dichtbij Leiden (bijvoorbeeld KABK in Den Haag) de toelatingsexamen proberen en deeltijd verder gaan, maar dan ben ik bang dat ik geen sociale leven meer houd, omdat de deeltijd opleiding voor autonome kunst toch 30 uur per week tijd inneemt. Drie avonden in week krijg je dan les en één keer in de twee weken theorieles. De lessen zijn in de avonden, dus dubbelingen zal ik waarschijnlijk niet hebben, maar om die 30 uur in te vullen heb ik wel vrije tijd nodig natuurlijk.

Een heel gedoe dus. Ik ben erg breed geïnteresseerd en dan krijg je zulke problemen. Tenslotte had ik nog een vraag over de studielast van geneeskunde en Turkse taal en cultuur. Voor geneeskunde zal het wel per week 40 uur zijn en die uren zal ik ook hard nodig hebben denk ik. Hoe hoog is de studielast van de opleiding Turkse taal en cultuur als je al Turks op een hoog niveau kunt? Ik heb op de e-studiegids site van de universiteit al gezien hoeveel studiepunten er voor de taal is berekend en hoeveel studiepunten voor de andere vakken. De studiepunten voor de taal is ongeveer de helft van de totale studiepunten en de andere helft van de studiepunten zijn voor de andere vakken. Betekent dit dat de studie Turkse taal en cultuur een studielast van 20 uur heeft als je de taal al beheerst? Krijg je dan ook een vrijstelling voor het volgen van lessen Turks bijvoorbeeld? En kun je je ook meer richten op Turkse literatuur en kunstgeschiedenis van Turkije in plaats van religieuze onderwerpen en dergelijke?

Alvast bedankt,

Tjaa

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users