Springen naar inhoud

Hacettepe University, alleen een naam?

studeren minor stage buitenland hacettepe turkije turkiye

• Please log in to reply
Er zijn 1 reacties in dit onderwerp

#1 ikwilweg

ikwilweg
  • Leden
  • 1 berichten

Geplaatst op 03 november 2011 - 11:31

Beste mensen,

In mijn vierde jaar (ben nu tweedejaars) wil ik dolsgraag een semester lang studeren in het buitenland. Nu is het zo dat mijn school (HVA) contacten heeft met Hacettepe Universitesi, en dat ik daar een semester lang vakken mag volgen naar mijn keuze - zonder extra collegegeld te betalen of wat dan ook. Ik heb een beetje rondgevraagd, en ik zit nu met meer vraagtekens dan in eerste instantie. De ene zegt dat die universiteit alleen een naam heeft en in het "echt" helemaal niet zo goed blijkt te zien als wordt gesuggereeerd door velen. De ander zegt dat Ankara geen gezellig studentenstad is (het is geen Istanbul, dat begrijp ik wel.. maar is het nou echt een dode stad dan?). Ik heb begrepen dat in turkije Hacettepe wel een imago heeft als beste medische school van het land. Ik vroeg me af of er mensen zijn hier op het forum, of dat jullie mensen kennen die op de Hacettepe Universiteit hebben gezeten -- wat zijn jullie/hun ervaringen? Dit zou mij enorm helpen, want dan hoor ik het van iemand die daar echt heeft gezeten ipv naar ouwegehoer te luisteren van mensen die het allemaal via via hebben gehoord. Alvast bedankt voor de reacties.

#2 carbonetedsoftdrink

carbonetedsoftdrink
  • Leden
  • 2 berichten

Geplaatst op 28 november 2011 - 19:40

Het is een van de beste universiteiten van TR. Het heeft niet alleen een naam. Turkse studenten moeten dag en nacht leren om uiteindelijk een zodanig hoge score te behalen wat hen toelaat tot Hacettepe. Mijn zus heeft 4 jaar lang daar gestudeerd. En Ankara is zeker een leuk stad!

Also tagged with studeren, minor, stage, buitenland, hacettepe, turkije, turkiye

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users