Vanuit de Rijksuniversiteit Groningen vindt op dit moment een onderzoek plaats naar de houding van Nederlanders ten opzichte van de multiculturele samenleving. Om hier een zo goed mogelijk beeld van te krijgen zoeken wij respondenten uit alle bevolkingsgroepen en met verschillende religieuze achtergronden. Dit doen we onder andere via sociale netwerken, fora en met papieren vragenlijsten op straat. We vinden het belangrijk dat we een representatieve steekproef hebben, daarom zoeken we ook studenten die deze enquete kunnen, en natuurlijk willen invullen.
Voor dit onderzoek vragen wij respondenten een vragenlijst in te vullen. Het invullen duurt ongeveer 15 minuten. De vragenlijst zelf is online te vinden en in te zien via www.thesistools.com/web/?id=163009. Heb je vragen of opmerkingen, dan horen wij dat graag! Voor meer informatie over de chtergrond van het onderzoek kun je mij een personal message sturen.
Alvast heel erg bedankt voor jullie medewerking!
Met vriendelijke groet,
Martijn Sijtsma
Masterstudent Rijksuniversiteit Groningen (Sociale Psychologie)
P.S.: Uit eerdere afname van deze vragenlijst zijn soms negatieve reacties gekomen ten aanzien van het eerste gedeelte van de vragenlijst. Deze vragen zijn niet bedoeld om een bepaalde denkwijze te promoten, deze zijn puur bedoeld om te onderzoeken hoe Nederlanders tegen bepaalde standpunten aankijken binnen verschillende bevolkingsgroepen. Ik denk dat dit onder jullie als studenten niet echt een issue is, maar ik noem het toch even