Springen naar inhoud

Mededeling

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
Er zijn 21 reacties in dit onderwerp

#16 Kalben

Kalben
  • Leden
  • 2198 berichten
  • Geslacht:Man
  • Opleiding/Beroep: Ongeschoold

Geplaatst op 20 november 2011 - 22:08

@ Asu

Ben konuyu bilmiyorum, ilgilenmiyorum da, o yuzden Tarihci'nin yazdiklarina da cevap vermedim. Sadece sanal alemi bu denli ciddiye alip sanki buradaki bir 'itibar zedelenisi' gercek hayata sicrayacakmis gibi dert edinmek sacma geliyor bana. Onceleri TS ne imis simdi ne olmus, bilmem kimler varmis simdilerde kim var ne fark eder, foruma girersin ilgini ceken birseyler varsa bakarsin, paylasirsin, karalarsin birseyler, ama gelipte elinden oyuncagi alinmis bir cocuk gibi aglarsan kendini ozlemini duydugun o muhtesem uyelerin kategorisine sokma, demek ki bazi seyleri henuz kavrayamamissin demektir.

En buyuk problem de orada basliyor, herkes kendini bir halt saniyor, ozel saniyor, oysa herkesi kendinden daha aptal ve bilgisiz sanan en buyuk ahmaktir.
Canıma kastım var yaşaaaaaaaaaamam artık

#17 ~Asu~

~Asu~

Delidolu biraz çatlak ama akíllí...

• Evenement Poster
  • 6944 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Opleiding/Beroep: Wft-Consumptief Krediet

Geplaatst op 21 november 2011 - 00:15

Diyorlar ki enem tavan yapmis bu síralar. E ne diyeyim, bazílarínín enesi tavan yapmayí bile beceremiyorsa benim suçum ne Allah askína? ^_^

"Bilmiyorsaníz ögrenin. Bilmemek ayíp degil, ögrenmemek ayíp." der babam. Ne de dogru der. Eeee kimin babasí :princess:

Geplaatste afbeelding

Ne minnet kim çeker erbabı hüdadandır,
Muhabbet ehline derdü bela kalu beladandır, kalu bela...

#18 Kalben

Kalben
  • Leden
  • 2198 berichten

Geplaatst op 21 november 2011 - 21:58

^ Bu komik kaprisleri kast ediyorum zaten, birkac cumle icinde sacmalamak, kimsenin anlamamasina gayret gosterip havali birseyler yazip arkasina bir hareket yerlestirmek. Sadece bahsi gecen o muhtesem uyelerin guya anlayabilecegi sacmaliklarinizi baskalarini kucumseyerek disa vuracak kadar ego yapacaginiza, azicik alcak gonullu davranabilmeyi ogrenin ki kucuk dusmeyin sozde takmadiginiz insanlarin gozunde.

Beni irgaladigindan yazmiyorum, sadece komik buldugumdan ve acidigimdan. Biraz rahat takilin ve inanin kimse izlemiyor, ileriki hayatinizda veya sanal alem disinda herhangi bir konuda buradaki performansinizi goz onunde bulundururak degerlendirilmeyeceksiniz.

#19 ~Asu~

~Asu~

Delidolu biraz çatlak ama akíllí...

• Evenement Poster
  • 6944 berichten
  • Opleiding/Beroep: Wft-Consumptief Krediet

Geplaatst op 22 november 2011 - 11:20

Ben de típatíp ayníní diyorum da sen benim dilimden anlamíyorsun galiba.. Seni írgalamadígí için de her seferinde cevap yetistiriyorsun zaten, dimi? :) Hí hí, tabii.

Geplaatste afbeelding

Ne minnet kim çeker erbabı hüdadandır,
Muhabbet ehline derdü bela kalu beladandır, kalu bela...

#20 Kalben

Kalben
  • Leden
  • 2198 berichten

Geplaatst op 22 november 2011 - 22:52

Yetistirmeye calismiyorum, senin sacmaligina edepli bir cevap vermek istedim sadece, yoksa sana yetisemeyecegimin bilincindeyim canim, burada maymunculugu ellerinizden almam tasalanma..

#21 üfürükçü

üfürükçü

Ismail abi

• Leden
  • 5822 berichten
  • Opleiding/Beroep: malumatfuruşluk

Geplaatst op 08 december 2011 - 09:37

Bericht bekijkenCeyla, op 18 november 2011 - 05:09 , zei:

..
Het forum is geen wikipedia, dus in feite is het ook niet de bedoeling dat er slechts kennis cumuleert. Het kan soms ook boeiende match geven of juist verborgen interesses aanboren dan wel mensen op ideeen brengen. Soms kom ik op bepaalde ideeen als ik een discussie lees. Het lijkt wel alsof "de serieuze discussie" (als die ooit al bestaan heeft, tenslotte heb ik persoonlijk ook genoeg serieuze discussies vergald met flauwe, cynische opmerkingen) meer naar de social networks zijn verschoven. Ik lees heelveel op linkedin, (facebook niet meer) en dan zie je dezelfde trend. Met dit verschil dat er met linkedin vaak wel iets constructiefs wordt opgebouwd, het heeft een doel.
Fora waren over het algemeen slappe geouwehoer, behalve die paar fanatieke lui die de moeite namen om kennis te vergaren en onderzoek te doen. Een paar voorbeelden van mensen die serieus in de shit gingen zitten zijn bijvoorbeeld Ersin, en F1. Persoonlijk ben ik meer van het oppervlakkige, want als ik de diepte in wil gaan zoek ik wel een bibliotheek op en ga ik in boeken duiken. Online heb ik daar geen zin en tijd voor. Oppervlakkig slap gelul kan de focus op de zaken die ertoe doen ook een innovatieve draai geven. Misschien is het mijn ding, maar ik zat hier juist serieuze onderwerpen aan te snijden bij wijze van afleiding. De polemieken kostten  daarop weer teveel tijd, dat was slechts een bijwerking. Zo werd je ook aardig getraind in polemieken ontwijken of juist opzoeken, het is wel handig in professionele zin. Boven een discussie staan en deze richting geven is een kunst.
De tijden dat anonimiteit op prijs werd gesteld zijn voorbij. Men komt nu gelijk met alles wat we eigenlijk niet hoeven te weten, tot de merken die ze gebruiken aan toe. Apart, hoe internet zich in de afgelopen jaren ontwikkeld heeft.
Vroeger was een platform van mensen die het spannend vonden om elkaar te leren kennen en bovenal wellicht ook kennis te vergaren. Nu is het meer afleiding, tijd doden en/of ei kwijt raken, het gevoel van oneindig aandacht aanboren (een soort personal branding, personal fame, popster attitude). Waarom zou je anders je locatie prijsgeven of twitteren dat je in een bepaalde cafe een leuk iemand hebt ontmoet of dat je een leuk cadeautje hebt ontvangen. Soms is het net als het einde van een soap, men geeft een teaser en blijft geheimzinnig. Heerlijk om dat van je af te schrijven zonder dat wildvreemden er niets van af weten maar wel benieuwd raken. Sublieme manier om valsbescheidenheid te etaleren. Het voordeel van internet is wel dat je de computer kunt uitzetten, dat kunnen (de popsterren helaas voor hen) niet.
Mensen walgen van paparazzi maar ze consumeren en doen hun bijdrage wel hieraan. De privacy is een hoogstaande gemeengoed waarbij de vrijheid om het prijs te geven aanlokkelijk is. Het triggert een voldaan gemoedstoestand en stelt gerust. Zo nu heb ik mijn boodschap gedaan en kan ik er weer tegenaan, dat is de motto.

De conclusie dat stelling van de week uitgestorven is is deels juist, het is uitgestorven op een forum waar de meesten anoniem zijn, maar springlevend op social media. De anonimiteit dwingt mensen niet meer tot serieuze reacties.

Veranderd door üfürükçü, 08 december 2011 - 09:41

Gemiler batar mı ki ?

#22 Sem'

Sem'

You're exactly my brand of heroin

• Stelling v/d week
  • 8492 berichten
  • Opleiding/Beroep: HBO-Rechten

Geplaatst op 08 december 2011 - 23:49

Oké, genoeg gepost.

We zijn aan het kijken of we wel of niet nieuwe leven moeten inblazen. Eerlijk gezegd, ik weet bijna zeker dat er 'bijna' niemand zal reageren. De eerste paar weken zal er gereageerd worden en daarna zullen er alleen standaard antwoorden worden gepost. Maar zoals ik het al zei, we kijken.

Tot die tijd: topic op slot!
"If you want something you've never had, then you've got to do something you've never done."

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users