Springen naar inhoud

Mededeling

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
Er zijn 21 reacties in dit onderwerp

#1 Sem'

Sem'

You're exactly my brand of heroin

• Stelling v/d week
  • 8492 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Opleiding/Beroep: HBO-Rechten

Geplaatst op 11 november 2010 - 10:42

Beste forumleden,

Zoals jullie weten en kunnen merken is de belangstelling voor de rubriek stelling van de week aanzienlijk gedaald. Er wordt niet meer gereageerd of een discussie gevoerd met betrekking tot de stelling(en).  Na overleg hebben we besloten om tijdelijk geen stellingen meer te plaatsen. Dit is in overleg met de administrator.  

Wel hopen we dat we na 'terugkeer' wat meer animo te hebben voor de stellingen die geplaatst zullen worden en er discussies gevoerd worden over de stellingen. Tot die tijd gaan wij een tijdje op 'vakantie'.

Burak en Sem'
"If you want something you've never had, then you've got to do something you've never done."

#2 SevgiK.

SevgiK.
  • Leden
  • 1 berichten

Geplaatst op 09 augustus 2011 - 10:38

Erg jammer!!

Ben net een paar minuten op de site en vond de 'stellingen' topic interresant.. Tot dat je merkt, dat het tijdelijk uit de lucht is..

Veranderd door SevgiK., 09 augustus 2011 - 10:38

Yüz verip adam ettimse, sıfırla çarpar yok ederim...

#3 Crazed

Crazed

| The Sage |

• V.i.p.
  • 17433 berichten
  • Geslacht:Man
  • Opleiding/Beroep: Alternatif Memur

Geplaatst op 09 augustus 2011 - 10:49

Er wordt sowieso weinig gediscussieerd. Als het dan al gebeurt, dan zijn het altijd dezelfde mensen. Dat verveelt en de interesse neemt vervolgens af. Helaas. Daarnaast is het ook moeilijk om elke week een leuke stelling te vinden.

#4 üfürükçü

üfürükçü

Ismail abi

• Leden
  • 5822 berichten
  • Opleiding/Beroep: malumatfuruşluk

Geplaatst op 20 september 2011 - 09:04

het levendig houden is aan de forumleden zelf. Vaak heeft men een houding van "duhh natuurlijk is het zo" of juist "tuurlijk niet belachelijk!" etc. Dooddoeners zonder enig ruimte voor hetgeen waar het om zou moeten gaan "argumenteren".
Vaak zie je een overduidelijke gemakzucht, hapklare oneline forummers die het forum gebruiken als uitlaatklep. In enkele gevallen zijn er interessante lui die wel wat te melden hebben. Soms is het incompetentie dat een goede stelling verpest of verkeerde richting geeft. Uiteindelijk vergt het best veel energie om uiteindelijk een leuke stelling en goede debatten aan over te houden. In alle gevallen heerst er een zeker moraal van "laat ik mij maar niet bloot geven". Juist die keren dat oprechtheid was af te lezen raakte het de mensen.

Soms is het ook een attitude van "ben bilmem" of "ne bilim ben" of "neme lazim" wat de boel remt. Ik kan me zelfs een keer herinneren dat iemand aankwam met "wij zijn toch geen deskundigen, weet ik veel!". Dat zegt al genoeg ;)

Debatteren is leuk, socratisch gesprek (een knipoog voor een eventuele nieuw onderdeel) is leuker, maar een belangrijke ingredient is actief deelname, op een forum met uitgebluste mensen die komen om tijd te doden valt er dan geen eer aan te halen.
Gemiler batar mı ki ?

#5 Ceyla

Ceyla
  • V.i.p.
  • 2754 berichten
  • Geslacht:Onbekend :)

Geplaatst op 18 november 2011 - 05:09

Net zo als dat mensen dom worden gehouden, is het ook een toestand waartoe de keuze wordt gemaakt, is het net. Want op het moment dat je ergens over na moet denken, brengt het een verantwoordelijkheid met zich mee, die niemand wil dragen of in ieder geval niet de energie voor op wil brengen. De paradoxale toestand in de angst en wil naar vrijheid, zoals Erich Fromm dat uiteenzet. In elk geval is het verifieerbaar op zo'n forum ook. Het enige waar men graag lappen tekst over neerzet, is religie. En dat weer vanuit de aanname dat dát in ieder geval objectief vast te stellen is, gebaseerd op de overtuiging van velen, de meerderheid is veilig en vaak heerst de overtuiging dat het toch niet echt voor discussie vatbaar kan zijn (what?!). Persoonlijk doe ik er niet meer aan mee, omdat ik moe word van domme opmerkingen zonder inhoud, om maar een opmerking geplaatst te hebben. Als ik nu eens een topic open over Nietzsche met een interessante stellingname, weet ik zeker dat één of andere ei weer iets gaat zeggen in de trant van "Hij was homo", de ander gaat dat grappig vinden, weer een ander gaat zeggen dat Nietzsche toch al gek was in hilarische bewoordingen. Oh en ja, hij heeft een dood paard omhelst en is in tranen uitgebarsten, boo-hoo. En natuurlijk, niet te vergeten, een religieuze, die ons haarfijn uit komt leggen dat filosofie goddeloos is en het daarom geen doel dient, die hebben we ook gehad. Het type geestelijke verloedering that makes you want to kill yourself. Het gaat compleet voorbij aan het doel van waar een forum voor staat. Iedereen wil maar zo nodig iets 'laten zien'. Want vaak over PB is de ondertoon dan weer heel anders, dan in de discussie zelf. Ugh. Ik ben er nu al moe van. Ik heb me ook veel schuldig gemaakt aan forumbevuiling heur, daar niet van. Ik vind het stoer, hoewel ook troosteloos, dat jullie onderkennen dat dit helaas geen zin meer lijkt te hebben. Jammer...!

Veranderd door Ceyla, 18 november 2011 - 05:15

#6 tarihci

tarihci
  • Leden
  • 728 berichten

Geplaatst op 18 november 2011 - 20:24

^ zakdoekje, je mag ook op mijn schouders uithuilen lief. Ik ben vrij barmhartig.

Luister naar Cicero en denk er even goed overna:

Als ik een zaak niet begrijp, is dat geen reden om te zeggen dat zij verkeerd is, het is veeleer een bewijs van mijn onwetendheid.

#7 Kalben

Kalben
  • Leden
  • 2198 berichten
  • Opleiding/Beroep: Ongeschoold

Geplaatst op 18 november 2011 - 20:42

Bericht bekijkenCeyla, op 18 november 2011 - 05:09 , zei:

...!

Hayret birsey, insanlar gayet ciddi ekranin karsisina gecip aklini yorarak kasilip boyle seyler yazabiliyor. "bunu" okuduktan sonra bu forumu devlet buyukleri felan takip ediyor saniyorum, boyle birsey varda haberim mi yok, yoksa nedir bu yukseklerden ucanlarin karin agrisi ?

'Kucuk tepeleri ben yarattim' havasinda cok insan var bu forumda, kimin gozune girmeye calisiyorlar anlamiyorum, biraz rahat takilin.

Son olarak bir nasihat; Gidin psikolojinizi psikologda dengeleyin, sanal alemde degil.
Canıma kastım var yaşaaaaaaaaaamam artık

#8 tarihci

tarihci
  • Leden
  • 728 berichten

Geplaatst op 18 november 2011 - 21:02

Kalben,

Sen onun yarasini bilmiyorsun kalben. Bu kendini akilli sanan benim yazdiklarimda kusur buldu. Sonra anladiki yazdiklarimi anlamadan bir yazi yazmis. Bir kac defa okuyunca anladi. Yazdiklarindan anladigim kadariyla bir kac meshur felsefeciyi okumus. Universite yillarimda onlarin fikirlerini almistim, cumleler ayni cumleler. Aslinda Kalben, bizim millet iki kitap okuyunca, universite okuyunca kendilerini dev aynasinda goruyorlar. Bir hassa turk bayanlarinda bulunan bir hastalik. Halbuki, ilim edinen insan okudukca alcalir. Ilmiynen insanlara faydali olmak ister. Yoksa, iki kitap okumaynan adam veya insan olunmaz. Ne adamlar gorduk, takimli veya guzel etekli. Ellerinde kitaplar, ama insan olamamis. Insan olmak yurek ister. Zararli insan coktur, ama insanlara faydali olanlar cok azdir ne yazikki. Bak Kalben, ceylanin tavri bana su ic anadoludaki meshur bir sozu hatirlatti. Hadi okuyalim ve birlikte gulelim arkadas:Kedi kicini gormuste, yaramda ne buyuk demis.

#9 insaniyet

insaniyet
  • Leden
  • 765 berichten

Geplaatst op 18 november 2011 - 21:24

Bestaat er een rubriek stelling van de week? Niets van gemerkt:P
Acı biberler sür dilime dudaklarıma.

#10 Ceyla

Ceyla
  • V.i.p.
  • 2754 berichten

Geplaatst op 18 november 2011 - 22:51

Jullie reacties bevestigen alleen mijn punt maar. Oh Ceyla doet stoer, Ceyla denkt dat ze kennis heeft, omdat ze wat boekjes gelezen heeft en dat enkel vanwege onpersoonlijk kritiek op de inhoud van dit forum. Tarihci, ik heb al jouw teksten gelezen, ik voelde de behoefte niet meer erop in te gaan. Sorry als ik je tere gevoelens gekwetst heb.

#11 insaniyet

insaniyet
  • Leden
  • 765 berichten

Geplaatst op 18 november 2011 - 23:05

Wat doet Ceyla toch stoer..
Acı biberler sür dilime dudaklarıma.

#12 ~Asu~

~Asu~

Delidolu biraz çatlak ama akíllí...

• Evenement Poster
  • 6944 berichten
  • Opleiding/Beroep: Wft-Consumptief Krediet

Geplaatst op 19 november 2011 - 12:01

Tarihci & Kalben, jullie missen de essentie van wat Ceyla probeert duidelijk te maken. Eens was dit forum namelijk een forum met rond de 200 hyperactieve leden, van de meest radicale tot ongelovige en de meest liberalen tot meest conservatieven, van sagci tot solcu, van alevi tot milli goruscu, suleymanci en nurcu... Alle soorten en maten deden mee in allerlei soorten discussies.

Je had vernieuwende leden die zeer nieuwe en soms ook reacties uit een onverwachte hoek gaven, je had denkende leden die eerlijk meedachten en schreven, maar je had ook van die leden die gewoon meelopertjes waren. En met de tijd zijn de meeste vernieuwende leden weggetrokken en bleven de meelopertjes en enkele denkende leden over waardoor de denkende leden gewoon geen zin meer hadden in discussies omdat de meelopertjes toch de moeite niet waard zijn om in discussie mee te gaan.

Anlíyacagíníz, Ceyla'yí suçlíyasíya kadar onun nerelerden nerelere geldigini, kimleri bu forumda görüp izledigini, kimlerle tanístígíní, kimlerle tartístígíní bilin de öyle konusun derim. Kendisine 1 yazísí için kisisel saldírída bulunmaníz sizi suan düsünmeden tepki verenler grubuna sokar ki, ben eminim, ikiniz de istediginiz zaman gayet düsünebilen insanlar olabiliyorsunuz,..

Umarím anlamíssínízdír hatanízí.. Kusurumuz vardíysa affola..

Geplaatste afbeelding

Ne minnet kim çeker erbabı hüdadandır,
Muhabbet ehline derdü bela kalu beladandır, kalu bela...

#13 tarihci

tarihci
  • Leden
  • 728 berichten

Geplaatst op 19 november 2011 - 12:31

@asu

keske avukatlik okusaydin be asu, allahtan hakim degilsin, cok kisi belese idam olurdu galiba. Herneyse, senin orda bazi yerlerde laf vurdugunu gormuyorsun. Isteyen istedigini yazar arkadas, begenmessen kendince neden dogru olmadigini yazarsin. Duzeltmede yapabilirsin, veya gorusunude sunabilirsin. Ben her kafadan insana saygim vardir, hepsiynende sohbet ederim. Kendisinede saygiyi gosterdim, bana saldirgan bir tavirda baslamasina ragmen.

Kucukhanim milletten seviyeli bir tartisma istiyor. Ama daha benim ne yazdigimi anlamadan bir cevap yaziyor. Yani kendisi seviyesi dusuk bri vaziyette hareket ediyor, sonra baskasini seviyesiz hareket etmeknen sucluyor. Iste o yuzden ben kedi kicini gormuste, yaram ne buyuk demis diye bir tabir kullandim. Biraz dusunseydin, o lafimin nasil bu ceydayi anlattigini anlarsin.

Neyse bos polemige gerek yok...

#14 ~Asu~

~Asu~

Delidolu biraz çatlak ama akíllí...

• Evenement Poster
  • 6944 berichten
  • Opleiding/Beroep: Wft-Consumptief Krediet

Geplaatst op 19 november 2011 - 15:38

Onun söyledigi laflarín kime vurgu yaptígíní bilmiyorsun tarihci. Kalben'in verdigi ilk, ve senin verdigin ikinci tepkiyi seviyeli bulmuyorsundur umarím?

Bos polemik degil bu, Cicero'nun sözüne uyarlamam gerekirse 'het was je onwetendheid, nu je het echter weet, is het verkeerd wat je hebt geschreven'. Sana burda suçunu kabul etmek yakísírdí.

Avukatlík konusunda haklísín. Anam da, arkadaslarím da diyorlar bunu. Babam maatschappelijk werk okuman gerekirdi diyor. Bense itiraf etmeliyim, ya tibbî biyolojiyi bitirmem, ya da bastan beri çevirmenlik kursumun sertifikasíní almam gerekirdi diye düsünüyorum. ^_^

Geplaatste afbeelding

Ne minnet kim çeker erbabı hüdadandır,
Muhabbet ehline derdü bela kalu beladandır, kalu bela...

#15 feryâd-û isyân

feryâd-û isyân
  • Evenement Poster
  • 14619 berichten

Geplaatst op 19 november 2011 - 15:47

Bericht bekijkenSem, op 11 november 2010 - 10:42 , zei:

Wel hopen we dat we na 'terugkeer' wat meer animo te hebben voor de stellingen die geplaatst zullen worden en er discussies gevoerd worden over de stellingen. Tot die tijd gaan wij een tijdje op 'vakantie'.

Burak en Sem'

11 november 2010.. inmiddels is er een jaar verstreken. wanneer keren jullie terug? als ik zo naar de actuele gebeurtenissen kijk, dan kunnen daaruit denderende stellingen voortvloeien. en heb je er al zin in Sem'? zo ja, stuur je collega Burak een berichtje. :)

Gr.

Buz el Livani

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users