Springen naar inhoud

Microsoft brengt Windows Phone 7 uit

• Please log in to reply
Er zijn 14 reacties in dit onderwerp

#1 F1_racedriver

F1_racedriver
  • V.i.p.
  • 9793 berichten
  • Geslacht:Man

Geplaatst op 11 oktober 2010 - 19:43

Microsoft brengt Windows Phone 7 uit
tweakers.net

Microsoft heeft zijn nieuwe mobiele OS Windows Phone 7 gepresenteerd. Diverse diensten zijn echter in eerste instantie in Nederland nog niet beschikbaar. Daarvoor zullen consumenten nog tot medio volgend jaar moeten wachten.

Microsoft kondigde Windows Phone 7 in februari aan als opvolger van Windows Mobile 6.5. Het op de Windows CE 6-kernel gebaseerde besturingssysteem heeft een compleet andere interface gekregen, die deels al eerder zichtbaar was op Microsofts muziekspeler Zune HD.

Applicaties worden voortaan niet meer in native programmeertalen als C++ gemaakt, maar in Microsofts Flash-alternatief Silverlight. Games worden geschreven op basis van Microsofts XNA-framework, dat het ontwikkelaars makkelijk moet maken games voor Xbox Live te maken. Applicaties en games worden alleen verkocht via Marketplace en kunnen niet meer los worden geïnstalleerd.

Microsoft maakte maandag, in een persevenement, meer bekend over de release van Windows Phone 7. Ook werden voor het eerst toestellen aangekondigd. Microsoft houdt de regie van de release in eigen hand en verbood toestelmakers daarom om smartphones met Windows Phone 7 voor maandag aan te kondigen. Wel lekte al veel informatie over de toestellen uit.

De interface valt op door het gebruik van 'tegels': vierkantjes en rechthoekjes die live informatie tonen. Zo kunnen ze Twitter-updates of afspraken uit de agenda tonen. Gebruikers kunnen tegels wegklikken en verschuiven. Ook opvallend is het gebruik van de lange, rechthoekige onderdelen, waar de gebruiker horizontaal doorheen kan scrollen.

Windows Phone 7 is verder vooral gericht op de integratie van Microsoft-diensten. De zoekfunctie en het kaartenprogramma zijn van Bing. Contacten verzamelt Windows Phone 7 in de People Hub, waarbij Facebook-integratie aanwezig is. De Office Hub is het onderdeel waar zich de mobiele versies van OneNote, Excel, Word en PowerPoint bevinden. Naast het bekijken van bestanden van deze apps zal ook het bewerken ervan mogelijk zijn. Voor e-mailen en de agenda is er uiteraard Outlook-integratie en er is onder andere de feature dat er een waarschuwing volgt als er al afspraken zijn gepland bij een uitnodiging voor een nieuwe afspraak. Microsoft zal Windows Phone 7 van automatische updates voorzien en die naar toestellen van alle fabrikanten tegelijk sturen. Copy/paste-functionaliteit komt begin 2011.

Een belangrijk deel van de aankondiging van Windows Live Phone 7 ging over de Music & Video-hub met de Zune-dienst, de Games Hub met Xbox Live en de Market Hub. Die onderdelen worden in eerste instantie in Nederland beperkt aangeboden, tot de release van de Nederlandstalige Windows Phone 7-diensten, medio 2011.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

#2 Symphony

Symphony
  • Validating
  • 12852 berichten
  • Geslacht:Onbekend :)

Geplaatst op 11 oktober 2010 - 19:46

ziet er strak uit.

#3 Yuksel

Yuksel
  • Admin
  • 11085 berichten
  • Opleiding/Beroep: ICT Consultant

Geplaatst op 12 oktober 2010 - 08:52

Wat een lelijk ding zeg :dom:

Geplaatste afbeelding

#4 Crazed

Crazed

| The Sage |

• V.i.p.
  • 17433 berichten
  • Opleiding/Beroep: Alternatif Memur

Geplaatst op 12 oktober 2010 - 09:09

En hij zal ook nog eens lelijk werken. Ik haat Windows.

#5 Oflu_Reis

Oflu_Reis
  • Leden
  • 971 berichten

Geplaatst op 12 oktober 2010 - 09:13

i love windows 7
Türk'e karşı kim olursa karşım var, Arş ileri arş ileri marşım var, Bu ülkede Türk İstiklal Marşım var, AYYILDIZ'lı bayrağım Türk tezim Türk

#6 F1_racedriver

F1_racedriver
  • V.i.p.
  • 9793 berichten

Geplaatst op 12 oktober 2010 - 14:49

welke telefoon dit is weet ik niet, maar er komen meerdere modellen met Windows Phone 7. oa LG , HTC en Samsung

#7 Masterpiece

Masterpiece
  • V.i.p.
  • 3000 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Opleiding/Beroep: Master Urbanism

Geplaatst op 12 oktober 2010 - 14:58

Kijken of ze de achterstand kunnen inhalen. Ben nooit echt een Windows-phone fan geweest maar tegenwoordig gaan de ontwikkelingen zo snel dat het nu toch echt eens lekker zou kunnen gaan werken. Ben benieuwd :)

Veranderd door Masterpiece, 12 oktober 2010 - 14:58

I turn to You, cause You're the only one

#8 Burak

Burak

Still changing (stage. 4)

• Forum Moderator
  • 5615 berichten
  • Opleiding/Beroep: New Era institute

Geplaatst op 12 oktober 2010 - 15:46

Een wannabee Iphone toestel is het geworden. Echt jammer. Ik heb 5 jaar lang Windows mobile gebruikt en het beviel me prima. Vooral de mogelijkheden om zoveel aan te passen aan de interface en gebruik vond ik super. Maar nu kan je niet eens tekst kopieren en plakken... Ik ben overgestapt op een blackberry en zodra een stabiele high end android toestel uitkomt met een fysieke toetsenbord, ga ik daar op overstappen. Maar een WM wordt het nooit meer voor mij.
Fellas of the new era

#9 F1_racedriver

F1_racedriver
  • V.i.p.
  • 9793 berichten

Geplaatst op 21 oktober 2010 - 09:42

tweaker Review

deel van de review:

Om te beginnen een open deur: niemand vergelijkt Windows Phone 7 met Windows Mobile 6.5. Daarvoor zijn de overeenkomsten simpelweg te schaars. Veel mensen zien het als een nieuw OS, dat bovendien niet echt op concurrerende besturingssystemen lijkt; grafisch onderscheidt het zich goed.

Velen prijzen het uiterlijk van het startscherm en de applicaties. Sommigen vinden echter de onafgemaakte woorden om duidelijk te maken dat er een tabblad naast zit onduidelijk. Ook zijn er mensen die het te groot of lelijk vonden.

De werking blijkt vrij eenvoudig. Vrijwel iedereen kon zonder uitleg basishandelingen uitvoeren, zoals e-mailen, applicaties downloaden of een internetpagina openen. Velen misten echter de Nederlandse taalondersteuning bij tekstinvoer.

Over het algemeen werd Windows Phone 7 positief ontvangen; het werkt snel en logisch. Toch zijn sommigen het oneens met de ontwerpkeuzes die Microsoft heeft gemaakt. Ook de designkeuze om een klein deel van het menu weer te geven viel niet bij iedereen in de smaak. Het viel op dat de waardering voor Windows Phone 7 het grootst was bij iPhone-bezitters. Zij zijn vermoedelijk meer dan gemiddeld gevoelig voor de animaties, achtergronden en snelheid van het besturingssysteem.

Veranderd door F1_racedriver, 21 oktober 2010 - 09:45

#10 F1_racedriver

F1_racedriver
  • V.i.p.
  • 9793 berichten

Geplaatst op 14 februari 2011 - 23:33

Nokia gaat Windows Phone 7-toestellen maken

Windows Phone 7 krijgt multitasking en IE9 in 2011

#11 Masterpiece

Masterpiece
  • V.i.p.
  • 3000 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Opleiding/Beroep: Master Urbanism

Geplaatst op 01 maart 2011 - 22:42

Ik heb m momenteel in m'n handen, heb er eventjes aan gezeten en het werkt echt flex moet ik zeggen (snelheid) :D
Maar duidelijk nog niet af en eigenlijk dus te snel op de markt gebracht want;
veel apps zijn niet bereikbaar in Nederland, veel Apps zijn niet te gebruiken in Nederland, niet als modem te gebruiken, geen copy-paste functie, geen Nederlands als taal (nja zie ongeveer de reviews hierboven)..

Dus er zit potentie in, maar het moet nog eventjes verder ontwikkelt worden. Kijken wat het gaat worden..
I turn to You, cause You're the only one

#12 F1_racedriver

F1_racedriver
  • V.i.p.
  • 9793 berichten

Geplaatst op 01 maart 2011 - 22:47

in samenwerking met nokia kan het wellicht een prima os/product worden.

#13 Burak

Burak

• Forum Moderator
  • 5615 berichten

Geplaatst op 01 maart 2011 - 22:47

Ze hebben hun markt al te veel afgestoten aan blackberry (rim). Ze zijn al veel te laat.. Voor entertainment wordt het android of iphone, voor zakelijk gebruik wordt het blackberry. Welke markt moeten zij nog bedienen? Ze hebben al sowieso geen open source meer, dus de grote potentie die ze hadden bij de developers zijn er nu ook al niet meer. Ik denk dat Microsoft op den duur WM volledig zal afstoten.
Fellas of the new era

#14 F1_racedriver

F1_racedriver
  • V.i.p.
  • 9793 berichten

Geplaatst op 01 maart 2011 - 22:53

microsoft heet een flinke vinger in de pap als het gaat om de zakelijke mark (afgezien van de mobiele telefonie). als ze een os weten te leveren dat prima werkt met het pc os dat het merendeel van bedrijven gebruikt dan kunnen ze nog een grote markt veroveren. wat microsoft ook kan doen is dat ze hun product als het ware door de strot van hun zakelijke klanten gaan duwen, in het verleden zijn ze daar niet vies van geweest.
persoonlijk vind ik het een welkome aanvulling, des te meer concurrentie des te meer keuze en lagere prijzen.

wat betreft bb, ik weet het artikel zo even niet terug te vinden maar een groot deel van bb gebruikers blijken over te stappen naar een andere os. bb zou geen al te loyale klantenkring hebben (aan zichzelf te danken)

#15 Burak

Burak

• Forum Moderator
  • 5615 berichten

Geplaatst op 01 maart 2011 - 23:08

Dan weet Microsoft niet wat die wilt. Ik heb het ook in me handen gehad en ik vind het een mix van entertainment en zakelijk gebruik en vindt beide nog niet op "niveau." Dat zeg ik als een trouwe WM gebruiker. Ik heb het 5 jaar met plezier gebruikt. Maar toen had je nog geen Iphone, android en was het de ultieme all-in-one hebbedingetje. De orginele software was zeer traag en niet gebruiksvriendelijk, maar op het net kon je zo per toestel 40 à 50 rom's vinden om op te zetten naar eigen smaak. Maar de snelheid en gebruiksvriendelijkheid viel nog altijd tegen vergeleken met de Iphone en later met de Android. Nadat ping zo populair werdt en windows mobile daar niet aan mee deed, heeft als eerst blackberry zijn marktdeel ingenomen van de chatters en ook van de bedrijven die de vastlopende trage windows mobile zat waren. Iphone heeft de entertainers in zijn handen genomen en google heeft het open source aangeboden en zo een andere deel overgenomen. (xda-developers schetst eigenlijk nu heel leuk een voorbeeld van de ontwikkelingen, vroeger had je WM development, daarna kwam een subtopic android bij en nu is het bijna subtopic WM geworden.)

Ik had dat over blackberry ook ergens gelezen, WM kan zijn zakelijke markt misschien nog terug krijgen, maar dan moeten ze een eenvoudig en een zeer stabiel, betrouwbare concept verzinnen net als RIM. Less is more voor de zakelijke markt, die hoeft al die extra's niet. Maar het klopt dat de integratie met de PC OS veel potentie kan bieden. Maar daar lijken ze nog geen gebruik van te willen maken en zijn nog te veel gericht op de entertainment markt naar mijn inzien. Ze kunnen naar mijn mening niet meer concureren met iphone en android. De tijd zal het leren.
Fellas of the new era

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users