Springen naar inhoud

- - - - -

Turkse Schizofrenie

• Please log in to reply
Er zijn 34 reacties in dit onderwerp

#1 Ceyla

Ceyla
  • V.i.p.
  • 2754 berichten
  • Geslacht:Onbekend :)

Geplaatst op 31 januari 2010 - 16:27

*
Populair

We zijn het allemaal zat. Turken roddelen teveel, gunnen je het licht in de ogen niet en zijn gewoon dom omdat ze weinig aan acceptatie doen.

Zelfontkenning, mijn favoriete zonde. Want natuurlijk ben jij nou net die ene Turk die anders is, apart is. Gek genoeg denkt bijna iedereen zo over zichzelf. Allemaal hele aparte, originele Turken. Allemaal. Laat mijn logica mij nu in de steek of maakt dat iedereen weer gemiddeld? Het is niet mijn favoriet, maar ik vind de show off grappig. Seriously dude, het is een callcentre baan, ik weet niet waarom je een pak aan hebt maar of je hebt het gedeelte waarin je werd verteld dat je contact met klanten kreeg te serieus genomen of je hebt iedereen verteld dat je werkt bij een belangrijk bedrijf die iets belangrijks doet waarin jij als manager een belangrijke functie hebt. In ieder geval heel belangrijk. En het liefst gaan we natuurlijk allemaal wonen in een wijk waar zo min mogelijk Turken zijn en natuurlijk denken nieuwkomers in jouw wijk ook zo over jou. We zijn allemaal schuldig aan iets waar we gezamenlijk aan bijdragen en we hekelen het allemaal, maar niemand heeft het gedaan. Nee. Het was Harry die het heeft gedaan.

Een meisje moet maagd blijven, natuurlijk verdedigt iedereen dat. En jij ook. Mits je natuurlijk zelf ook nog steeds maagd bent, des te meer reden om veilig bij de club te horen door te roepen wat iedereen roept. Het hoort zo, het moet en iedereen die zich er niet naar gedraagt is afvallig en in zijn ergste geval een slet. Het is ook nog eens goed voor je zelfvertrouwen, andermans slechte daden bevestigen jouw goedheid, alleen de fucking aureool op je kop ontbreekt. Het heeft in ieder geval een therapeutisch effect, dat maakt het universum minder boos en bespaart ons negatieve energie.  Maar het wordt pas interessant als je zelf geen maagd meer bent, volgens mij heet het cognitieve dissonantie in de psychologie; Turken zijn gewoon dom en zullen het toch niet begrijpen en aan acceptatie doet men al helemaal niet. You go girl. En vergeet niet een kit te bestellen uit China.

Iedereen kent hem wel, die ene die onlangs een hele goede baan heeft gekregen, auto van de zaak erbij, telefoon en laptop. Genoeg redenen om eens lekker overheen te zeiken. En ‘ene’ schept ook nogal op, een enorm belangrijk figuur op werk, zijn baas mept hem zelfs op zijn kont en natuurlijk niet te vergeten, bakken geld, wat te pas en te onpas te berde wordt gebracht. Alles wat anderen niet zouden kunnen bereiken in het leven, want ja, het enige doel waarvoor we op God’s groene aarde zijn gezet is om een goede baan te krijgen met een auto, telefoon en laptop. Net of niemand een auto, telefoon en laptop heeft. Elke sjappie met een abonnement krijgt een telefoon en laptop en met een beetje geluk mag je in de auto van je vader rondrijden of koop je er zelf één. En toch, het is disturbing. Die ene heeft het wel voor elkaar en ogenschijnlijk zit zijn baas met zijn hoofd in zijn kont. Wat een eikel. Wat een viezerik. Want wisten jullie dat ‘ene’ eigenlijk helemaal niet zo’n geweldige baan heeft? Nee. Hij mag alleen telefoons beantwoorden en de auto is niet van de zaak maar van hemzelf en de rest is opgeblazen. Dat doet een mens goed. Zoveel redenen in je eigen hoofd gepraat om het kutgevoel weg te nemen. Nu is ‘ene’ gewoon als alle anderen. Als ik. En trouwens, ‘ene’ is toch al een smiecht, want hij stal geld van zijn baas en is onlangs gezien met een andere vrouw. Ja, alle Turken roddelen trouwens, ben er echt enorm op tegen. Ik? Nee, ik roddel nooit. Ik constateer alleen maar.

Ayse heeft een vriend. Goh wat raar. Nee, het is pas raar als ze ook nog eens een knappe vriend heeft. Zo één willen we allemaal, en nee, dat schoonheid van binnen zit zegt men tegen mensen met overgewicht of om gewoon iemand niet direct uit te hoeven sluiten van belangstelling als je die persoon nog niet gezien hebt. Alsof de persoon tegenover zich aangesproken zou voelen, iedereen vind zichzelf knap. De waarheid is anders, de wereld bestaat eenmaal uit knappe en lelijke mensen, dat schoonheid van binnen zit, zegt men ook om te doen of ze een persoonlijkheid hebben. Uiteindelijk wil het oog wat, vooral mannen, dat is maar goed ook, anders waren we waarschijnlijk uitgestorven omdat mannen niet hadden kunnen jagen en boomknuffelaars waren geweest omdat ze gevoelens en persoonlijkheden van al het flora en fauna zo belangrijk hadden gevonden. Maar goed. Ayse heeft een knappe vriend. Op zo’n moment heeft alleen Ayse een vriend op de hele wereld. Waarom Ayse, wat heeft zij wat ik niet heb? Ja hoor, van het hoofd tot aan de tenen, alles is compleet. Oke, ik heb elf tenen, ik heb zelfs meer dan zij en toch heeft Ayse een vriend en ik niet. Zo geweldig is ze eigenlijk helemaal niet en FYI ze had hiervoor ook met Ahmet en Mehmet en de rest van de Turken uit Utrecht. Dat ontneemt Ayse het volledige recht op een vriend tot het einde der dagen of in elk geval totdat ik ook een vriend heb. Na lang denken kom ik tot de reden van al het ongeluk in mijn liefdesleven. Het is me gewoon niet gegund denk ik.

#2 Symphony

Symphony
  • Validating
  • 12852 berichten

Geplaatst op 31 januari 2010 - 16:44

Ik kreeg 2 keer echt een grote grijns op mijn gezicht :D :D

Leuk geschreven patates! Haha.

Veranderd door Equivalence, 31 januari 2010 - 16:44

#3 Burak

Burak

Still changing (stage. 4)

• Forum Moderator
  • 5615 berichten
  • Opleiding/Beroep: New Era institute

Geplaatst op 31 januari 2010 - 16:49

Hepimiz bu dunyada hedefleri icin yasayan birer bireyleriz. Dahada ilerisini aramaya gerek yok. Hollandali bir arkadasin unutmayacagim bir sozu var, do your best and god will do the rest. Bu kadar basit. Keske bu basit olan hayat, insanlar ve ozelikle turkler tarafindan zorlastirilmasa. Komplekslerden arinmak gerek..

Bu arada guzel yazi olmus. :idi:

Veranderd door Burak, 31 januari 2010 - 16:53

Fellas of the new era

#4 Kerimoglu

Kerimoglu
  • V.i.p.
  • 4520 berichten
  • Geslacht:Man

Geplaatst op 31 januari 2010 - 16:51

Zo goed beschreven!! Mooi zeg!!
Efelik Efendiliktir

#5 b1tanem

b1tanem
  • Leden
  • 812 berichten
  • Geslacht:Vrouw

Geplaatst op 31 januari 2010 - 17:10

(f) prachtig

#6 insaniyet

insaniyet
  • Leden
  • 765 berichten

Geplaatst op 31 januari 2010 - 17:21

Begenmedim.
Acı biberler sür dilime dudaklarıma.

#7 ~Asu~

~Asu~

Delidolu biraz çatlak ama akíllí...

• Evenement Poster
  • 6944 berichten
  • Opleiding/Beroep: Wft-Consumptief Krediet

Geplaatst op 31 januari 2010 - 18:01

Ik ben ook anders dan alle andere Turken :idi:

Mooie zelfreflectie van 'ons volk'. Ik denk dat menigeen zich in je stuk kan terugvinden.

Geplaatste afbeelding

Ne minnet kim çeker erbabı hüdadandır,
Muhabbet ehline derdü bela kalu beladandır, kalu bela...

#8 Sterlicya

Sterlicya

.. Mahmur ..

• Leden
  • 3640 berichten

Geplaatst op 31 januari 2010 - 18:15

turken zijn allemaal anders :D
jij ook sessiz:D ik ook schrijver ook lezer ook waarom we zijn turken :D

guzel yazii (f)

Rijkdom komt niet voort uit een overvloed van wereldse bezittingen,
maar uit een tevreden geest ,,,

#9 Lale-Zar

Lale-Zar
  • Leden
  • 3109 berichten
  • Interests:DuaM
  • Opleiding/Beroep: Social Work

Geplaatst op 31 januari 2010 - 21:38

je schrijft leuk Ceyla..

als dit mijn gemeenschap moet reflecteren vraag ik me zelf toch wel af of ik een turkse ben..
... evrim, devrim, afet, zelzele yasamaliyim ben ben olana denk...

#10 Sem'

Sem'

You're exactly my brand of heroin

• Stelling v/d week
  • 8492 berichten
  • Opleiding/Beroep: HBO-Rechten

Geplaatst op 31 januari 2010 - 21:49

Nice!
"If you want something you've never had, then you've got to do something you've never done."

#11 feryâd-û isyân

feryâd-û isyân
  • Evenement Poster
  • 14619 berichten

Geplaatst op 31 januari 2010 - 22:45

goed geschreven.

Veranderd door Buzuki, 31 januari 2010 - 22:48

#12 anise

anise

asi idik, azad olduk

• Leden
  • 3326 berichten
  • Interests:me, me and me

Geplaatst op 01 februari 2010 - 01:23

Ceyla su Ayse'nin soyismini de ver bakem :idi:

Bir insanin gercekten anlamli bir gayesi oldugu zaman onunla ugrasir baskalari ile veya onlarin neleri oldugu ile degil. ne zaman ki kendine ulasilacak hedefler secersin ve onlara ulasirsin, o zaman, soyle bir etrafina bakarsin ve ne gorursun, baskalarinin daha farkli (illaki daha iyi yerler degil yani) yerlerde olduklarini. o yuzden insan kendisine ulasilamayacak ve hem maddi hem manevi doyuracak bir hedef secmeli. (ac insan tehlikeli insandir) ancak o zaman kendi kendine yeter ve baskalarinin hayatina ihtiyaci olmaz.

iyiki insanlar farkli nasil farkli olurlarsa olsunlar ve farkli olduklarini dusunuyorlar. hepimiz ayni olsaydik bu dunya cekilmezdi. ben bir anise'yi daha kaldiramam yani :P
Olumu arzuluyorum ANNE, yasamayi isterken delicesine...

#13 Yuksel

Yuksel
  • Admin
  • 11085 berichten
  • Opleiding/Beroep: ICT Consultant

Geplaatst op 02 februari 2010 - 13:59

Goed geschreven meid. Nu heb ik opeens zin om het verhaal helemaal compleet te maken, maar ik wacht er nog mee. Het is nog een beetje te vroeg. Om de Turken goed te kunnen begrijpen, moet ik de 40 zijn gepasseerd. Want dan ga ik ook bidden en als ik een goed inkomsten bron kan regelen, ga ik ook op bedevaart. Nog 11 jaar te gaan.Dan begrijp ik de Turken beter.

Geplaatste afbeelding

#14 Supurgesiz_Cadi

Supurgesiz_Cadi

9-8-08

• Leden
  • 6094 berichten

Geplaatst op 04 februari 2010 - 10:47

ieder volk heeft zijn "eigen" eigenschappen. trouwens sommige punten zijn niet alleen van toepassing in het Turkse maatschappij. Nederlanders kunnen net zo goed roddelen als Turken. wat ik nu doe is geen verdediging betreft Turken...ik probeer duidelijk te maken dat ieder volk dit heeft. jij bent ook een Turk en daarom valt het jou op, wanneer Turken dit doen. btw ik weet het ook niet beter.

Als je het over "Turken" moet hebben, heb je het mooi verwoord.

#15 Ceyla

Ceyla
  • V.i.p.
  • 2754 berichten

Geplaatst op 04 februari 2010 - 13:03

Iedereen bedankt voor de reactie!

Sc, natuurlijk zijn het menselijke eigenschappen, wat ik meer bedoelde is dat we alles opschuiven op "amaan Turk milleti boyle iste" of dat we zeggen "nerede Turkluk orada bokluk", we keuren elkaars gedrag af maar maken onszelf er ook schuldig aan.

Vandaar ook schizofrenie in die zin dat we de gemeenschap waar we toebehoren los zien van onszelf als het om negatieve gebeurtenissen gaat terwijl we er eigenlijk gewoon deel van uitmaken en zelf ook het nodige bijdragen aan dat negatieve soms, plus dat we er ook maar al te graag weer deel van uit willen maken voor de geborgenheid en veiligheid. A keurt B af omdat ze geen maagd meer is, maar als A het zelf niet meer is baalt A er van dat men haar afkeurt, iets wat ze zelf ook altijd deed. Het is een enorm vreemde wisselwerking, vandaar ook dat ik er wat over wilde schrijven.

Veranderd door Ceyla, 04 februari 2010 - 13:06

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users