Springen naar inhoud

- - - - -

Energie Dranken

• Please log in to reply
Er zijn 243 reacties in dit onderwerp

#1 asudece

asudece

can çıkar özlem çıkmazmış

• Super Moderator
  • 12892 berichten
  • Geslacht:Onbekend :)
  • Interests:Din, kültür, tarih, Osmanli, farsca, edebiyat, ailem...
  • Functie: docente economie

Geplaatst op 25 oktober 2008 - 22:53

de laatste tijd drink ik wel heel veel van die energie dranken.

Vooral in de ochtend, moet ik een blikje red bull openen.
onderweg drink ik het op, en op mijn werk neem ik als eerste een kopje koffie. Nog voel ik me aan het eind van de dag erg moe. Het heeft natuurlijk met een aantal zaken te maken, en ik heb dit al sinds de Ramadan.
soms neemt de aantal van het drinken van energie dranken zelfs toe tot 2 blikjes per dag.

Ik weet dat het niet gezond is. Ik denk dat het ook te maken heeft dat je psychisch denkt dat het gaat helpen je fit en energiek te voelen.

Hoe vaak drink jij van dat spul?
per dag? week?

Wat heb jij ervaren, helpt het echt?
Weet je meer over dit soort dranken? Ik hoor het graag...

Mvg,
asudece

Hij die anderen controleert kan machtig zijn, maar hij die zichzelf kan controleren is machtiger.

#2 Chupa Chup

Chupa Chup

mag dat?!

• Leden
  • 5378 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Interests:Wereld
  • Opleiding/Beroep: HU-FG

Geplaatst op 25 oktober 2008 - 23:55

Voor de zomer dronk ik vaak van dat spul vooral redbull. Moeder heeft het verboden, ze zei als je het nog een keer drinkt Hakkimi helal etmem. ondan buyana icmiyorum :idi: dengemi bozuyordu oyleki aksam 2 tane ictigim vakit sabaha kadar enerji dolu vasiyette ayakta dururdumm
Chup

#3 ((juf))

((juf))

Yolcu..

• Leden
  • 693 berichten
  • Geslacht:Man

Geplaatst op 26 oktober 2008 - 00:00

Ik drink het wanneer ik naar de film ga samen met HepbaharOlsa :P  Thuis is het verboden. Ik heb overal gelezen en gehoord dat het erg ongezond is. Te vaak, is verslavend. En iyisi icmemek tabiki. Of het je echt vleugels geeft, NEE :D

Sevgiyle Bakıyor;
“Gül Gibi” Görüyorsan
Sen
Bahtiyarsın...

#4 Carpe Diem.

Carpe Diem.

Süsledim Gelin Misâli Gençligimi...

• Leden
  • 7719 berichten
  • Interests:...

Geplaatst op 26 oktober 2008 - 00:10

Op mijn vorige stage had ik het fysiek heel zwaar. Voor het eerst in mijn leven voelde ik het effect van cafeine. Het is echt een wereld van verschil als je heel erg moe bent. Het helpt je echt met wakker maken.
Dit jaar drink ik ongeveer 1 blik red bull en circa 3 kopjes koffie per week. Dat is wat ik vorig jaar per dag op stage dronk.

En ik geniet er ook van om samen met juf in de bioscoop red bull te drinken.
Onunla icmenin tadi bi ayri ya :cupid:

♥ Ya Vedud,
Askini Kalbime Nakşєуle..♥
Geplaatste afbeelding

#5 Bebegim-

Bebegim-
  • Leden
  • 428 berichten
  • Interests:Bebegimsinn
  • Opleiding/Beroep: -

Geplaatst op 26 oktober 2008 - 00:11

vallaha ne yalan soyliyeyim..
bende 3 / 4 ay once cok iciyordum..

minstens 3 op een dag..

Maaar annem acayip kiziyor nedense:D
behalve dat het ongezond is..

Maaar het is en blijft lekkkerrrrrrrrrrrrrrr :'(
Suskun akşamin her saatinde, kaç gece aģladim duyan olmadi, yillarca yaşadim kalbim dolmadi, karşima gerçekten seven çikmadi.

#6 Supurgesiz_Cadi

Supurgesiz_Cadi

9-8-08

• Leden
  • 6094 berichten

Geplaatst op 26 oktober 2008 - 08:34

Bericht bekijkenasudece, op 25 Oct 2008, 22:53, zei:

de laatste tijd drink ik wel heel veel van die energie dranken.

Vooral in de ochtend, moet ik een blikje red bull openen.
onderweg drink ik het op, en op mijn werk neem ik als eerste een kopje koffie. Nog voel ik me aan het eind van de dag erg moe. Het heeft natuurlijk met een aantal zaken te maken, en ik heb dit al sinds de Ramadan.
soms neemt de aantal van het drinken van energie dranken zelfs toe tot 2 blikjes per dag.

Ik weet dat het niet gezond is. Ik denk dat het ook te maken heeft dat je psychisch denkt dat het gaat helpen je fit en energiek te voelen.

bir zaman sonra zaten sen bagisiklik kazanirsin ve ayni miktarda icmek faydasiz olur (ayni agri kesiciler gibi) . dosajini arttirmak zorunda kalirsin etkisini gormek istiyorsan. seninde dedigin gibi 1 tane icerken 2 tane icmeye baslarsin, birde bakmissin gercekten seni etkisi altina almis, tum duzenin alt ust olmus. bunu birakmaksa gercekten cok kolay degil.

kendim redbull denen zikkimi sadece 1 kez denedim, onuda zaten ilk yudumda biraktim :) igrenc bir tadi var bana gore, insanlar onu nasil iciyor onuda anlamis degilim. hele helede agizda biraktigi tad igrenc geliyor :S
ee tabi rengininde azicik olsun idrar ve biramsi olmasida etkili :idi:

heheh migdeniz bulandi dimi :D

#7 Samsunlu-55

Samsunlu-55

sarkilarla goctun aramizdan

• V.i.p.
  • 6461 berichten
  • Interests:Gozyasi geceleri
  • Opleiding/Beroep: Namuslu memur

Geplaatst op 26 oktober 2008 - 11:31

eerlijk gezegd een ijskoud redbull smaakt echt niet verkeerd hoor, ik ben er nooit verslaafd aan geraakt, wel heb ik een tijd gehad dat ik elke dag 1 blikje dronk, vb toetsweek. Het is geen drank die ik elke dag zal consumeren, alleen bij hoog nood :D zo gezond is het ook weer niet he!!!
İki kulağın var, sen de iki anla
İki ağzı olanı gördün mü hiç
İki düşün bir söyle
Onu da düşünmeden söyleme

#8 pepuk

pepuk

| f a r ı m a z |

• Leden
  • 3754 berichten

Geplaatst op 26 oktober 2008 - 11:48

Asudece, het is alles behalve gezond! De taurine en cafeine erin zijn dan wel stimulerend, maar zoals SüpCad zegt: je wordt er op een gegeven moment toch ongevoelig voor. In normale proporties is taurine goed voor je hart, maar op het moment dat je het niet via voeding maar van dergelijke 'genepte' producten binnen gaat krijgen, verstoor je je eigen evenwicht.
De psychische effecten zijn overigens overduidelijk psychisch, want het ligt er ook een beetje aan met wat voor intentie je het drinkt. Als je het puur drinkt omdat je er trek in hebt gekregen, zul je die energieboost niet of in mindere mate ervaren. Maar op het moment dat je het drinkt om er wakker van te worden, wordt het inderdaad anders.

Om in de ochtend 'wakkerder' te zijn, kun je proberen iets meer te letten op je slaapritme, niet te veel of te vet eten net voor het slapen gaan en wellicht in de ochtend iets eerder opstaan zodat je jezelf tijd gunt om op natuurlijke wijze wakker te worden. Misschien helpt het ook om - als het mogelijk is - een stukje te lopen in de ochtend, daar zul je ook van opknappen.

Ikzelf drink het alleen als ik er zin in heb en dat verschilt wel eens. Soms drink ik weken niet en dan een paar dagen weer wel. Het ligt er ook net aan of we het thuis hebben. Misschien helpt het ook als je het überhaupt niet koopt..

bir derdim var bin dermana değişmem..

taş olsaydım erirdim
toprak idim dayandım

#9 Öz_nur

Öz_nur

t' Gooise meisje

• Leden
  • 2054 berichten
  • Interests:literatuur, politiek, cultuur, maatschappij,...
  • Opleiding/Beroep: hbo/be/HvA

Geplaatst op 26 oktober 2008 - 12:05

3 maanden geleden cok icerdim sonra hemen kilo aldim. Biraktim simdi..
ik heb gehoord dat er stieren urine in zit?
What?
Say it again?
Who?
Are you talking about me?
What? Out love? Are you talking about us?

#10 Gülce

Gülce
  • Validating
  • 5200 berichten

Geplaatst op 26 oktober 2008 - 12:17

Enerji icecegini 6 sene once sinavlara hazirlanirken cok icerdik arkadaslarla. Sanirim bir kac yildir icmiyordum. Gecen uzun bir yola ciktim o an birtane alip ictim ve icim almadi. Kokusu bile midemi bozmaya yetiyor.
" Ben milletim ugruna adamisim kendimi
Bir dogrunun imani bin egriyi düzeltir
Zulüm Azrail olsa, hep hakki tutacagim
Mukaddes davalarda ölüm bile güzeldir"

Muhsin Yazicioglu

#11 KaYSeRiLi_KiZ

KaYSeRiLi_KiZ

.::Business_Woman::.

• Leden
  • 4831 berichten
  • Opleiding/Beroep: accountancy (afgestudeerd)

Geplaatst op 26 oktober 2008 - 12:49

ik kan niet zonder :) meestal drink ik omdat ik iets kouds wil drinken, aangezien ik geen cola en dergelijke drink is redbull mijn enige redding :) Het geeft mij geen vleugels :D (niet meer in ieder geval :idi:)

#12 Omerizm

Omerizm
  • Leden
  • 353 berichten
  • Opleiding/Beroep: 5 Gymnasium

Geplaatst op 26 oktober 2008 - 12:52

Çok içerdim, ama içtigimde gece uyuyamazdim.. Enerji'yi 4/5 saat sonra veriyordu bana

Annem simdi yasakladi :D

Af en toe drink ik het nog wel (film, toetsweek etc.)

#13 Alaaddinin_sisesi

Alaaddinin_sisesi
  • Leden
  • 617 berichten

Geplaatst op 26 oktober 2008 - 13:13

Son aralar acaip cok iciyorum..

Meestal voor het slapen gaan, daardoor val ik dus moeilijk in slaap...

Ik moet het wel verminderen, anders krijg ik egt slaapproblemen...  :'(

Insanda gercekten bagimlilik yapiyor bu illet..   :schuldig:

Seni buralarda bir özleyen var
Kalp denilen yerinde yeller eser
Seni buralarda bir bekleyen var ♫♪

#14 pepuk

pepuk

| f a r ı m a z |

• Leden
  • 3754 berichten

Geplaatst op 26 oktober 2008 - 13:24

Bericht bekijkenÖz_nur, op 26 Oct 2008, 12:05, zei:

ik heb gehoord dat er stieren urine in zit?

Niet alleen urine maar ook ingewanden en alle andere soorten rotzooi die je maar bedenken kunt.. :ph34r:

Nope, daar klopt niets van.. Misverstand ligt in de stof taurine (tauros = stier), maar de naam is niet bedacht omdat het stofje uit een stier komt. Taurine is voor het eerst in ossengal gevonden, vandaar de naam die daarnaar verwijst. Het stofje dat verwerkt wordt in energiedrankjes wordt in laboratoria gesynthetiseerd.

Veranderd door alyazmalı, 26 oktober 2008 - 13:27

bir derdim var bin dermana değişmem..

taş olsaydım erirdim
toprak idim dayandım

#15 ErzinCanim

ErzinCanim

♥ ♥ ♥ ♥

• Evenement Poster
  • 6081 berichten
  • Opleiding/Beroep: Financ. adm

Geplaatst op 26 oktober 2008 - 13:46

Ik ben gek op energy drank. Het liefst heb ik een ijskoude RedBull, maar ik neem ook genoegen met Bullit. Soms heb ik dagen dat ik een paar blikjes drink.
Anne adayi ^_^

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users