Springen naar inhoud

De Opleiding Pabo.

• Please log in to reply
Er zijn 59 reacties in dit onderwerp

#1 semra1983

semra1983
  • Leden
  • 22 berichten

Geplaatst op 08 april 2007 - 21:26

Hoe zal men zich moeten voorbereiden voor de opleiding pabo.
En hoe denkt men over de opleiding pabo, de voor en nadelen.

#2 zeraa

zeraa
  • Leden
  • 176 berichten
  • Geslacht:Man

Geplaatst op 08 april 2007 - 22:34

Ik ben zelf in februari begonnen met de opleiding. Het bevalt me wel gelukkig tot nu toe. Wat ik wel vaak hoor is dat de opleiding best verschilt qua systeem, lesgeven, stages en regelingen per hogeschool. Ik hoor van veel personen bijvoorbeeld dat de HAN (Arnhem) een goede school is.
Dus als je nog niet bent begonnen met de opleiding zou ik je aanraden om vooral opendagen en meelopdagen van verschillende hogescholen te bezoeken. Een goede school uitkiezen is immers een van de belangrijkste dingen wat je als eerste moet doen.
Daarnaast raad ik je aan om al te beginnen met het oefenen van grammatica (indien je het nodig hebt natuurlijk), want je krijgt al aan het begin van de opleiding meteen de landelijke taaltoets.

veel succes...

#3 semra1983

semra1983
  • Leden
  • 22 berichten

Geplaatst op 08 april 2007 - 22:57

Ik zit zelf in de tweede jaar van de opleiding pabo Theo thijssen academie in Utrecht.
Ik heb een aantal opleidingen achter de rug die heel goed aansluit met de opleiding pabo.

Ik heb deze tropic geopend om te kijken hoe mensen hier over denkt en wat hun ervaringen zijn op dit gebied.

Maar bedankt voor je tips.

#4 Bahar86

Bahar86

07.12.05

• Leden
  • 4981 berichten
  • Opleiding/Beroep: Bizim evde son sözü kocam söyler "tamam karıcığım"

Geplaatst op 09 april 2007 - 16:34

Ik zit nu in het eerste studiejaar en het bevalt me wel. Het is wel zo dat de Fontys echt onduidelijk is. Je hoort op het laatste moment wat je moet doen en al. Echt verschrikkelijk. Als je zelf initiatief neemt, zit je goed. Ik heb hiervoor onderwijsassistente gedaan dus ik weet al grotendeels wat er van me verwacht wordt.
¿sɹǝʇ nq ʞǝʇ ɹıq ;ɐp ɐpunloʎ ʎǝş ɹǝɥ ıʞuɐs

Güzellik; sadece güzel olan şeylerde değil, Güzel görmek istediğin herşeydedir...

#5 semra1983

semra1983
  • Leden
  • 22 berichten

Geplaatst op 09 april 2007 - 19:50

Bericht bekijkenBahar86, op 9 Apr 2007, 17:29, zei:

Ik zit nu in het eerste studiejaar en het bevalt me wel. Het is wel zo dat de Fontys echt onduidelijk is. Je hoort op het laatste moment wat je moet doen en al. Echt verschrikkelijk. Als je zelf initiatief neemt, zit je goed. Ik heb hiervoor onderwijsassistente gedaan dus ik weet al grotendeels wat er van me verwacht wordt.

Ik heb tot nu op twee verschillende Hbo's de opleiding pabo gevolgd. Ik merk wel dat het niet alleen op jouw school het zo is, dat je op het laatste moment dingen hoort wat je moet gaan doen. Als je een hbo een opleiding volgd verwachten ze dat je al het kennis beheerst. En vandaar ook dat je bepaalde dingen op het laatste moment hoort. Ze willen juist, dat je zelf het iniatieven neemt om je zelf verder te ontwikkelen. En dat houdt in dat je goed moet plannen en overal op de hoogte moet zijn. Vooral de studiegids doornemen, wat je moet gaan doen voor bepaalde vakken en je rechten hiervoor.
Op zich is de opleiding pabo niet moeilijk, maar het is heel veel wat je moet doen en daardoor is het best pittig. Soms is het gek voor woorden, dat je bv voor 1 vak 6 boeken + 1 reader moet moet gaan bestuderen voor een tentamen. Waar je meestal ook de punten weer terug ziet in een ander boek. Dan ben je eigenlijk bepaalde dingen dubbel op te doen.
Maar ja, het heeft zijn voor- en nadelen.

#6 Bahar86

Bahar86

07.12.05

• Leden
  • 4981 berichten

Geplaatst op 09 april 2007 - 21:41

precies het is echt veel. ik ben nu bezig met het leren van mijn kennistoets.. Kafam agridi man..

Güzellik; sadece güzel olan şeylerde değil, Güzel görmek istediğin herşeydedir...

#7 semra1983

semra1983
  • Leden
  • 22 berichten

Geplaatst op 09 april 2007 - 21:46

Bericht bekijkenBahar86, op 9 Apr 2007, 22:36, zei:

precies het is echt veel. ik ben nu bezig met het leren van mijn kennistoets.. Kafam agridi man..

Hic sorma, ik ben al een maand van te voren begonnen met het bestuderen van de toetsen. Ik maak samenvattingen, zodat het misschien wel helpt met het leren. Hoogwaarschijnlijk, maar echt je wordt er gestoord van.

#8 Bahar86

Bahar86

07.12.05

• Leden
  • 4981 berichten

Geplaatst op 09 april 2007 - 21:48

Ja maar bij de kennistoets weet je dus niet wat je krijgt. Dat is dus het erge. Je moet dan dus alles doornemen/leren/weten. Het gaat eigenlijk puur om je eigen kennis. Ne ogrenip, okuyacagimi sastim. Moralim pis bozuluyor

#9 semra1983

semra1983
  • Leden
  • 22 berichten

Geplaatst op 09 april 2007 - 21:54

Bericht bekijkenBahar86, op 9 Apr 2007, 22:43, zei:

Ja maar bij de kennistoets weet je dus niet wat je krijgt. Dat is dus het erge. Je moet dan dus alles doornemen/leren/weten. Het gaat eigenlijk puur om je eigen kennis. Ne ogrenip, okuyacagimi sastim. Moralim pis bozuluyor

Dat is wel zo, maar dat heb je met alle toetsen wel. Je kan het heel goed leren en dan krijg je opeens hele andere vragen dat je denkt van, heb ik nou een ander boek doorgenomen.

#10 Bahar86

Bahar86

07.12.05

• Leden
  • 4981 berichten

Geplaatst op 09 april 2007 - 21:58

Haha echt erg is dat.. Maar goed insallah alirim.. Allah yardimcimiz olsun

#11 semra1983

semra1983
  • Leden
  • 22 berichten

Geplaatst op 09 april 2007 - 22:06

Bericht bekijkenBahar86, op 9 Apr 2007, 22:53, zei:

Haha echt erg is dat.. Maar goed insallah alirim.. Allah yardimcimiz olsun

Insallah cumlemize.

#12 zeraa

zeraa
  • Leden
  • 176 berichten

Geplaatst op 20 september 2007 - 12:12

Arkadaslar, ik vroeg me eigenlijk iets af. Er zitten vast veel pabo studenten onder ons. Ik zelf studeer in Arnhem. We weten het allemaal wel over die landelijke taal- en rekentoets. Dat de normen per Hogeschool verschillen is ook al bekend. Alleen ik heb laatst van een vriendin gehoord dat op de hogeschool van Breda bv. een 100 of 101 (rekentoets) al genoeg is voor de P terwijl bij ons de overgangsnorm 103 en de propedeusenorm 140 is. Wat ik nu wilde vragen is of er studenten zijn die hier meer over weten. Als het echt zo is dat de norm zoveel verschilt en dat er op een school een 101 al genoeg is, zou het dan niet mogelijk zijn om met je score die je behaald heb (en die in Arnhem bv niet genoeg is) op die school verder te gaan ofzo?

#13 YaBaN-GuLu

YaBaN-GuLu
  • Leden
  • 13 berichten
  • Opleiding/Beroep: Geen Student Meer :D

Geplaatst op 01 oktober 2007 - 20:02

meeste mensen stoppen met Pabo.. Maar veel succes met anderen die bezig zijn of gaan beginnen..
Beni bir ben Bilirim Birde Yaradan...Bana Bir Ben lazımım birde Anlayan...

D e N i Z L i

#14 Meslina

Meslina
  • Leden
  • 3966 berichten
  • Geslacht:Vrouw

Geplaatst op 03 oktober 2007 - 15:14

Ja als je niet goed in rekenen en taal bent dan heeft het ook geen zin om de pabo te doen, je moet wel beter dan de kinderen van de basisschool zijn natuurlijk. Ik had gelezen dat 39% van de eerstejaars stopt met de opleiding. Ik heb vorig jaar pabo gedaan, maar ik ben gestopt om andere redenen. Ik had de rekentoets eigenlijk wel gehaald zonder te leren, en de taaltoets was ook al zo makkelijk. Maar ja de mensen die het wel gaan doen wens ik succes  (f)
"Her okuyan, kendi akli miktarinca anlar.
Söz bilmeyene bir sey ögretmek için,
onun dilince konusmak gerek"

Mevlana

#15 dream

dream
  • Leden
  • 562 berichten
  • Geslacht:Vrouw

Geplaatst op 23 oktober 2007 - 11:52

Ik zit nou in mijn 2de leerjaar maar doe onderwijsassistente. We hebben hier competentiegericht onderwijs en worden helemaal klaar gemaakt (zo goed mogelijk) voor de PABO. We krijgen speciaal HBO aanbod en oefen toetsen. Er wordt extra op de vakken spelling en rekenen gelet zodat we toch nog kunnen doorgaan met de PABO als we het echt willen. Wel ligt de verantwoordelijkheid geheel bij jezelf, als je niks doet komt er ook niks :D

Sen benim küçük prensimsin!!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users