Bestaat er ook zoiets als een 'gematigde' islam? Er zijn namelijk ook moslimvrouwen die 'op zijn westers' zwemmen.
'Gematigde' islam
Gepost 29 juli 2010 - 20:10
Deze post is bewerkt door Sem': 29 juli 2010 - 20:10
Nooit gedacht, toch gekregen.
Gepost 30 juli 2010 - 17:10
Als ik het goed begrijp willen jullie zeggen dat er geen 'gematigde' islam bestaat, maar wel 'gematigde' moslims = moslims die een deel van hun geloof links laten liggen.
Zo'n 'gematigde' moslimvrouw, die wel in een bikini zwemt, wordt die ook uiteindelijk verstoten als ze zo blijft doen?
Gepost 31 juli 2010 - 00:36
Gepost 31 juli 2010 - 13:19
Crazed, op 31 juli 2010 - 01:36 , zei:
Ook als deze moslima zwemt in haar bikini en beweert dat het wel toegestaan is door God/Allah?
Ik ben erop uit mijn geloof te begrijpen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik moeite heb met het feit dat de hadith-verzameling van Sahih Bukhari (na de Koran het meest betrouwbare bron), en ook die van anderen, pas eeuwen na de dood van de Profeet (vzmh) is opgetekend. Tja, hoe betrouwbaar is het dan nog allemaal?
Deze post is bewerkt door mbnl: 31 juli 2010 - 13:20
Gepost 31 juli 2010 - 18:15
mbnl, op 31 juli 2010 - 14:19 , zei:
Ik ben erop uit mijn geloof te begrijpen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik moeite heb met het feit dat de hadith-verzameling van Sahih Bukhari (na de Koran het meest betrouwbare bron), en ook die van anderen, pas eeuwen na de dood van de Profeet (vzmh) is opgetekend. Tja, hoe betrouwbaar is het dan nog allemaal?
Jongen, je doet het er gewoon om he? Er zijn zovele topics op dit forum over hadith e.d. Zoek ze op, lees ze door en vorm jezelf een mening. Start niet over en over weer dezelfde topics opnieuw, wil je?
@Mods: grijp eens een keer in joh. Je kan hem toch wel een keer naar de zoekfunctie verwijzen? Gewoon een slot erop. Wat zijn jullie passief tegenover mbnl.
Muhabbet ehline derdü bela kalu beladandır, kalu bela...
Gepost 31 juli 2010 - 20:19
Crazed, op 31 juli 2010 - 00:36 , zei:
Helemaal mee eens
Gepost 31 juli 2010 - 23:10
Deze dingen hebben we al eerder uitgelegd toch? Je kunt het ook opzoeken op internet, dat weet je zelf ook wel. Dus nogmaals, waar ben jij op uit?
Nee, jij bent er duidelijk op uit om zogenaamd een eigen Islam te creëren door de huidige Islam indirect te bekritiseren. Niet mogelijk. Wij Moslims(!) zijn tevreden met de Islam. Wil je er meer over weten, google kan je alles voorschotelen. Maar jij en ik weten ook dat jij niet uit bent op informatie. Je bent eerder een gefrustreerde Nederlander die gewoon Moslims en Turken wil provoceren. Of een Ehsan Jami-achtig butt licker. Hoe dan ook, het is in ieder geval duidelijk dat jij niet uit bent op informatie over "jouw" geloof.
Gepost 04 augustus 2010 - 16:36
Impossible!
Bukhai werd geboren rond 810 en stierf rond 870. Dat is een kleine 200 jaar (+/- 2 generaties) NA de Profeet (s)! Als je meer leest dan lees je dat dat redelijk snel nog is
Deze post is bewerkt door Huzeyfe: 04 augustus 2010 - 16:40
Hayat Bu Iste !
Gepost 06 augustus 2010 - 08:54
Aceddolla, op 31 juli 2010 - 19:15 , zei:
@Mods: grijp eens een keer in joh. Je kan hem toch wel een keer naar de zoekfunctie verwijzen? Gewoon een slot erop. Wat zijn jullie passief tegenover mbnl.
Ik begrijp niet waarom je ineens zo fel doet, maar bedankt voor de tip.
Crazed, op 01 augustus 2010 - 00:10 , zei:
Nee, jij bent er duidelijk op uit om zogenaamd een eigen Islam te creëren door de huidige Islam indirect te bekritiseren. Niet mogelijk. Wij Moslims(!) zijn tevreden met de Islam. Wil je er meer over weten, google kan je alles voorschotelen. Maar jij en ik weten ook dat jij niet uit bent op informatie. Je bent eerder een gefrustreerde Nederlander die gewoon Moslims en Turken wil provoceren. Of een Ehsan Jami-achtig butt licker. Hoe dan ook, het is in ieder geval duidelijk dat jij niet uit bent op informatie over "jouw" geloof.
Zoals ik meerdere malen heb gezegd, ik ben erop uit mijn geloof te begrijpen. Dat is 't 'm juist, hoe meer ik google (kennis vergaar) hoe meer ik begin te twijfelen. Kritische vragen over de islam vind jij dus al provocerend?
Gepost 06 augustus 2010 - 09:05
Huzeyfe, op 04 augustus 2010 - 17:36 , zei:
Dus zo iemand wordt ook al verstoten.
Dat mond op mond, in die paar eeuwen, maakt het juist zo onbetrouwbaar. Hoe groot is de kans dat een uitspraak van de Profeet(vzmh) een paar eeuwen later precies zo is opgeschreven door Bukhari? Je kunt geloven dat dat allemaal vlekkeloos is gegaan, maar zeker weten doe je het natuurlijk niet. Daarom vind ik het eng als mensen zeggen dat het de absolute waarheid is.

Log in
Registreer
Help 
Multi quote